Salesforce: O důvěře v AI rozhodne kvalita a přesnost generovaných dat

14. 5. 2024
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Depositphotos
Celkem 56 % uživatelů umělé inteligence tvrdí, že je obtížné získat od AI to, co potřebují.

Společnost Salesforce informuje, že podle analytiků firem napříč světovými trhy je největším problémem umělé inteligence špatná práce s daty. Téměř šest z deseti oslovených uživatelů AI tvrdí, že je pro ně obtížné získat od umělé inteligence to, co zrovna a potřebují.

Více než polovina z téměř šesti tisícovek respondentů průzkumu pak tvrdí, že nedůvěřuje datům používaným k trénování dnešních systémů AI. Pro více než tři čtvrtiny pracovníků je přitom při vytváření důvěry v umělou inteligenci klíčové, zda generuje přesná, úplná a bezpečná data.

Salesforce dělá zásadní změny v globální partnerské strategii Přečtěte si také:

Salesforce dělá zásadní změny v globální partnerské strategii

Dobrou zprávou je, že osm z deseti podnikatelů věří, že generativní AI sníží náklady a zvýší příjmy. Většina pracovníků se však domnívá, že k úspěšnému využití generativní AI na jejich pozici a v jejich organizaci jsou zapotřebí důvěryhodná data o zákaznících.

Tento nový průzkum podle Salesforce naznačuje, že výstupy generativní AI musí být podloženy důvěryhodnými daty, aby se tento nedostatek podařilo odstranit – a aby bylo možné využívat výhody této technologie v celé firmě.

Kvalita nad kvantitou

Z průzkumu dále vyplynulo, že 51 % pracovníků tvrdí, že generativní umělá inteligence nemá dostatek informací potřebných k tomu, aby byla užitečná. Celých 68 % těch, kteří nedůvěřují datům, na jejichž základě se umělá inteligence trénuje, váhá s jejím přijetím.

Tři čtvrtiny těch, kteří nedůvěřují datům, na jejichž základě se umělá inteligence vyvíjí, se také domnívá, že umělá inteligence nemá dostatek informací potřebných k tomu, aby byla užitečná.

Cyber25 Early

„Budoucnost umělé inteligence ve firmách není o větším množství dat, ale o těch správných datech. Pokud je AI založena na vlastních datech společnosti, přináší užitečnější výsledky a v konečném důsledku zvyšuje důvěru a šanci na přijetí zaměstnanci,“ uvedla k výzkumu Wendy Batchelderová, SVP, chief data officer v Salesforce.

Zdroj: Salesforce

Čtěte dále

Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
SoftwareOne úspěšně dokončil akvizici společnosti Crayon
SoftwareOne úspěšně dokončil akvizici společnosti Crayon
Budoucnost SOC center stojí na AI, bez lidského ověřování se ale neobejdou
Budoucnost SOC center stojí na AI, bez lidského ověřování se ale neobejdou
Kybernetické hrozby rostou, škody sahají do astronomických výšin
Kybernetické hrozby rostou, škody sahají do astronomických výšin
Pavla Frindtová řídí HR ve společnosti Schneider Electric
Pavla Frindtová řídí HR ve společnosti Schneider Electric
Algotech znovu na nákupech, vstupuje do firmy Expinit
Algotech znovu na nákupech, vstupuje do firmy Expinit