Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen

11. 8. 2025
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Inflace v konceptu růstu elektronického obchodování Míra inflace Rostoucí náklady na potraviny a ceny potravinářského zboží Hromádka mincí s ikonou nákupního košíku a šipkou nahoru
Autor: Shutterstock
Internetové obchodování čile roste, odhalila Heureka Group. Táhly mobilní telefony, pouzdra a kryty na ně či solární a fotovoltaické komponenty.

Analýza E-commerce Insider společnosti Heureka Group ukázala, že tuzemský trh e-commerce ve druhém čtvrtletí letošního roku vyrostl o dalších 8 %. Po slabším dubnu přišlo oživení v květnu, které vyvrcholilo silným červnovým růstem.

Ten podle odborníků poháněly především nákupy související s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní dle Heureky zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků.

Podrobnější data ukazují, že letošní druhé čtvrtletí navázalo na stabilní vývoj z úvodu roku. Zatímco duben byl v meziročním srovnání slabší, květen již ukázal návrat k růstu, který v červnu výrazně akceleroval.

Solidní základ pro zbytek roku

Čísla za druhé čtvrtletí potvrzují, že se česká e-commerce definitivně vymanila ze stagnace posledních dvou let. Spotřebitelská nálada se zjevně zlepšuje, což bylo vidět zejména v červnu,“ říká David Chmelař, CEO Heureka Group,

Růst o 8 % je zdravý základ pro druhou polovinu roku, která bývá tradičně silnější. Očekáváme, že pokud nenastanou nepředvídatelné ekonomické otřesy, tento pozitivní trend bude pokračovat,“ dodává.

e-commerce insider heureka group 2Q25 grafAutor: Heureka Group

E-commerce Insider dále odhalil, že průměrná hodnota jedné objednávky v českých e-shopech zůstala ve druhém čtvrtletí stabilní na hodnotě 1 605 Kč. To podle Heureka Group odpovídá úrovni z prvního kvartálu.

Spokojenost zákazníků s nákupy na internetu se i nadále drží na velmi vysoké úrovni. Hodnota v druhém kvartálu dosáhla 96,32 %, což svědčí o setrvalé kvalitě služeb českých internetových obchodů.

Premianti a propadáci

Vedle sezónních produktů a mobilních telefonů, které stabilně dominují ve vyhledávání, zaznamenaly výrazné meziroční nárůsty třeba i pouzdra a kryty na mobilní telefony (143 %) nebo solární a fotovoltaické komponenty (148 %).

Na druhé straně žebříčku se ocitly kategorie, u nichž zájem ze strany zákazníků meziročně klesal. Často se jedná o zboží, které mělo extrémně silnou sezónu v předchozím roce.

Nejlepším příkladem jsou například hokejové dresy, jejichž prodeje se po loňském zlatém triumfu na domácím mistrovství světa propadly o více než 73 %. Propadové kategorie tak podle odborníků nejsou tolik signálem slabého trhu, jako spíše statistickým návratem k normálu.

Cyber25

Heureka doplňuje i pohled slovenského trhu. Ten si ve druhém čtvrtletí vedl o něco hůře než český trh a meziročně posílil o 4 %. Průměrná hodnota objednávky na Slovensku se stejně jako v Česku držela na stabilní úrovni, a to 73 eur.

Zdroj: Heureka Group

Čtěte dále

Editorial: Vychází nový Channeltrends aneb lidský přístup v digitální době
Editorial: Vychází nový Channeltrends aneb lidský přístup v digitální době
Vzdělávací sektor v boji s ransomwarem posiluje, ale není to zadarmo
Vzdělávací sektor v boji s ransomwarem posiluje, ale není to zadarmo
Phishing se přesouvá do PDF souborů, zcela bezpečné nejsou ani QR kódy
Phishing se přesouvá do PDF souborů, zcela bezpečné nejsou ani QR kódy
Kyberútoků na české společnosti je čím dál víc, rostou útoky v zemědělství
Kyberútoků na české společnosti je čím dál víc, rostou útoky v zemědělství
Asbis CZ rozšířil nabídku o značky SilverStone a Pantum
Asbis CZ rozšířil nabídku o značky SilverStone a Pantum
Michal Čábela je novým obchodním ředitelem Anectu
Michal Čábela je novým obchodním ředitelem Anectu