České firmy si libují, že e-mailová komunikace je s AI produktivnější

5. 5. 2025
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Depositphotos
Průzkum GFI Software ukázal, že časově náročnou tvorbou smysluplných odpovědí se při využívání elektronické pošty potýká 68 % podnikových uživatelů.

Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, uvedla, že v rámci dotazování mezi svými českými a slovenskými partnery považuje 91 % dotázaných za hlavní přínos umělé inteligence v oblasti podnikových e-mailů automatizaci odpovědí v reálném čase. Od AI nástrojů si nejvíce slibují zkrácení času během vyřizování e-mailů a vyšší produktivitu při práci s elektronickou poštou.

Zaostřeno na software: Odpovídá Jozef Kačala z GFI Software Přečtěte si také:

Zaostřeno na software: Odpovídá Jozef Kačala z GFI Software

Analýza společnosti ukázala, že více než dvě třetiny firemních uživatelů považuje za hlavní výzvu v oblasti elektronické pošty náročnou tvorbu smysluplných odpovědí a polovina se potýká s přílišným množstvím e-mailů.

Vlivem toho může docházet ke zpoždění důležité komunikace a ztrátě obchodních příležitostí. Proto řada firem dnes testuje možnosti AI nástrojů umožňující zkrátit zdlouhavé, rutinní vyřizování e-mailové komunikace, zvýšit produktivitu svých pracovníků a zkrátit reakci na důležité požadavky.  

AI, napiš za mě…

Z dotazování vyplynulo, že pro 68 % dotázaných je v rámci firemní e-mailové komunikace největší výzvou tvorba smysluplných odpovědí, pro 50 % každodenní objem e-mailů, pro 32 % obnova koncentrace na hlavní pracovní činnost a pro 29 % třídění a přeposílání na další osoby.

Hlavní přínos AI v oblasti firemní elektronické pošty čeští a slovenští partneři vidí 91 % v automatizaci odpovědí, 39 % pak v zabezpečení proti spamu/malwaru a ve vyhledávání v e-mailovém archivu, a 12 % pak v zajišťování shody s předpisy.

Cyber25

V oblasti inteligentní automatizace e-mailové komunikace vnímá 88 % respondentů největší přínosy ve zkrácení času stráveného správou e-mailů, 67 % v úspoře nákladů na zpracování e-mailů, 48 % v rychlejší reakci na požadavky, a 30 % v efektivnějším zpracování cizojazyčných e-mailů.

GFI Software představuje AI nástroj Eloquens pro automatizaci e-mailové komunikace Přečtěte si také:

GFI Software představuje AI nástroj Eloquens pro automatizaci e-mailové komunikace

Zdroj: GFI Software

Čtěte dále

Eset má nového šéfa české pobočky, Juraje Ference vystřídá Jan Urbík
Eset má nového šéfa české pobočky, Juraje Ference vystřídá Jan Urbík
Obrazem: Salesforce pozval odborníky z Evropy do Prahy na CzechDreamin
Obrazem: Salesforce pozval odborníky z Evropy do Prahy na CzechDreamin
Útoků e-šmejdů v Česku přibývá, roste ale i počet včas odhalených podvodů
Útoků e-šmejdů v Česku přibývá, roste ale i počet včas odhalených podvodů
I QR kódy mohou být nebezpečné, třetina českých firem čelila útoku
I QR kódy mohou být nebezpečné, třetina českých firem čelila útoku
IDC: Výrobci tiskáren mají důvod k úsměvu, trh v prvním čtvrtletí rostl
IDC: Výrobci tiskáren mají důvod k úsměvu, trh v prvním čtvrtletí rostl
Seyfor vstupuje na maďarský trh, kupuje Revolution Software
Seyfor vstupuje na maďarský trh, kupuje Revolution Software