Duben přinesl mírný růst prodeje ICT v ČR a výrazný propad na Slovensku

7. 6. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: .shock - Fotolia.com
Pravidelné zprávy statistických úřadů ukazuje zcela odlišný meziroční vývoj maloobchodního prodeje na českém a slovenském trhu. Pro Slovensko byl duben v ICT tragický.

Na českém trhu se maloobchodní tržby (CZ-NACE 47) po očištění o sezónní vlivy v dubnu zvýšily meziměsíčně o 0,6 %. Meziročně tržby očištěné o kalendářní vlivy rostly o 5,0 %. Vyplývá to ze zprávy Českého statistického úřadu.

Bez očištění o dva pracovní dny navíc a velikonoční svátky rostly tržby meziročně o 5,6 %. Vloni se velikonoční nákupy realizovaly v průběhu dubna, zatímco letos se soustředily na konec března.

Nejrychleji rostly tržby za prodej zboží přes internet nebo prostřednictvím zásilkové služby (o 20,3 %). Tržby v prodejnách s počítačovým a komunikačním zařízením se zvýšily o 6,3 %.

Slovenský maloobchodní trh zaznamenal v dubnu meziměsíční pokles tržeb o 0,9 % a meziroční růst o 2,8 %. Maloobchodní prodej ICT se však meziročně propadl o výrazné 37,2 %, uvádí Štatistický úrad Slovenekej repúbliky.

Velkoobchod na Slovensku meziměsíčně rostl o 1,5 % a meziročně se navýšil o 13,8 %. Přesto však téměř stejnou měrou klesal velkoobchod s ICT zařízeními (o 13 %).

Zdroj: ČSÚ, ŠÚSR

Čtěte dále

Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu