GFI Software: AI považuje za klíčový prvek IT bezpečnosti jen šestina českých firem

23. 2. 2024
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: @ Laurent - Fotolia.com
Nejvíce dotázaných spatřuje možnou pomoc umělé inteligence pro skenování zranitelností.

Společnost GFI Software na základě dotazování mezi českými a slovenskými partnery a zákazníky uvádí, že jen 17,5 % respondentů vidí umělou inteligenci jako hlavní motor rozvoje jejich IT bezpečnosti v letošním roce. Praktické využití AI pak nejvíc dotázaných spatřuje hlavně při skenování zranitelností, obraně proti ransomwarovým útokům a ochraně e-mailů.

Průzkum dále odhalil, že v roce 2024 bude hlavním motorem rozvoje bezpečnostních řešení pro 52 % dotázaných směrnice NIS-2, pro 17,5 % pak využití AI a pro 16 % edukace vlastních zaměstnanců. Celkem 36,5 % využití AI v IT bezpečnosti vítá, 19 % má z ní obavy a 32 % zaujímá neutrální postoj. Jen 12,5 % se domnívá, že vliv AI se přeceňuje.

Channeltrends letní speciál

Jak vnímáte využití AI v IT bezpečnosti?

Nejvíce respondentů vidí nejlepší využití AI pro skenování zranitelností (74 %), k obraně proti ransomwaru (69 %) a k ochraně firemních e-mailů (55 %). Celkem 87 % považuje za největší letošní bezpečnostní výzvu phishingové útoky směrované na zaměstnance.

Zdroj: GFI Software

Čtěte dále

Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen