IDC: Trh chytrých telefonů definitivně ožívá, letos vyroste o 4 %

3. 7. 2024
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Depositphotos
Globální trh je podle analytiků konečně z nejhoršího venku a má před sebou jasnou cestu k oživení.

Společnost IDC odhaduje, že celosvětové dodávky chytrých telefonů letos stoupnou o 4 % na 1,21 miliardy kusů. Pozitivním impulzem je celkové zotavování spotřebitelské poptávky po několika neutěšených kvartálech v posledních letech.

Oživení navíc bude podle analytiků pokračovat i v roce 2025, kdy se očekává růst o 2,3 %, a po zbytek období prognózy bude následovat nízký jednociferný růst. Trh by tak do roku 2025 měl posilovat v průměru o stabilních 2,3 % ročně.

„Přestože celkový trh v letošním roce zaznamená poměrně výrazné oživení a 4% růst téměř ve všech regionech, je důležité poznamenat, že o většinu růstu se postará systém Android, u něhož se očekává výrazně rychlejší růst (4,8 % oproti 0,7 % u systému iOS společnosti Apple,“ popisuje Nabila Popalová z IDC.

Graf – Prognóza trhu chytrých telefonů 2022–2028

Zdroj: IDC

Channeltrends letní speciál

Zatímco Android se vymanil z otěží těžkých posledních dvou let, iOS roste pomaleji. Na vině je podle Popalové jednak srovnávání s mimořádně silným rokem 2023 a zároveň rostoucí konkurence v Číně, která snižuje růstový potenciál Applu.

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Anketa Channeltrends o AI v distribuci: Odpovídá Šimon Churý (eD system)
Anketa Channeltrends o AI v distribuci: Odpovídá Šimon Churý (eD system)
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen