Incoma Gfk: Kamenné obchody s elektronikou dohánějí cenou i nabídkou e-shopy

8. 5. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © .shock - Fotolia.com
Studie Elektro 2014 poukazuje na priority zákazníků při výběru obchodu, kde hlavní roli hraje cena. Mezi další závěry patří malý dopad reklamních letáků na rozhodování zákazníka a stírání rozdílu mezi e-shopy a kamennými obchody.

Podle výsledků aktuální studie Elektro 2014 společnosti Incoma GfK roste u zákazníků již třetí rok v řadě význam cenové image obchodu. V letošním roce už je podle studie cenové vnímání obchodníka na prvním místě žebříčku zákaznických priorit.

Třetí rok v řadě podle studie roste i význam možnosti nákupu zboží přes internet. Letos se tento faktor vyšplhal na třetí příčku. Dlouhodobě roste i důležitost nabízeného servisu a možnosti bezproblémové reklamace.

Mizí rozdíly ve vnímání e-tailu a retailu

Studie uvádí, že na trhu s elektronikou dochází k dalšímu sbližování image kamenných a internetových prodejen. V očích zákazníků mají kamenné prodejny dohánět dřívější výrazný náskok e-shopů, a to jak v ceně, tak v šíři nabízeného sortimentu.

Dalším zjištěním je nepříliš vysoká role reklamních letáků. Letáky prodejen s elektronikou podle studie dostává do svých schránek 86 % zákazníků a 75 % si je prohlédne. Počet těch, kteří podle informací na letácích následně i nakupují, však v případě elektroniky nepřesahuje 18 %.

Cyber25

Při výběru konkrétního výrobku u všech sledovaných kategorií rozhoduje na prvním místě cena. V posledních třech letech ale postupně opět pomalu narůstá i význam technických parametrů výrobku, jeho kvality a spolehlivosti, uvádí Incoma GfK.

Zdroj: Incoma GfK

Čtěte dále

EET Group opět získala status Ubiquiti Elite Distributor
EET Group opět získala status Ubiquiti Elite Distributor
Nominujte své oblíbené výrobce do Channeltrends Awards!
Nominujte své oblíbené výrobce do Channeltrends Awards!
S vaším heslem možná obchodují zločinci. Počet úniků přihlašovacích údajů vzrostl o 160 %
S vaším heslem možná obchodují zločinci. Počet úniků přihlašovacích údajů vzrostl o 160 %
Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate
Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate
Pomozte klientům přežít útoky — a posilte svůj byznys
Pomozte klientům přežít útoky — a posilte svůj byznys
Evropa zavádí revoluční pravidla pro data. Začíná platit Data Act
Evropa zavádí revoluční pravidla pro data. Začíná platit Data Act