Pipedrive: Nasazení umělé inteligence ve firmách brzdí absence znalostí

23. 9. 2024
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Depositphotos
Dotazovaní si dělají starosti i ohledně bezpečnostních rizik a nakládaní s citlivými daty.

Studie společnosti Pipedrive s názvem State of AI in Business Report 2024 odhalila, že bezmála polovina (48 %) podniků uvádí jako hlavní překážku pro přijetí umělé inteligence nedostatek znalostí.

Nezanedbatelnou brzdou je ovšem také otázka důvěry (40 %), citlivých dat (27 %) a bezpečnostních rizik (26 %). Podle Pipedrive ale rozhodně není možné mluvit o nechuti uplatnit AI v byznyse.

Jen 4 % respondentů totiž zmínila jako překážku v jejím zavádění „odpor stakeholderů“, což poukazuje na to, že mezi investory, obchodními partnery a dalšími osobnostmi firemního zákulisí je o umělou inteligenci velký zájem.

Hlavní motivací těch, kdo AI už ve firmě používají, je zvýšení produktivity (79 %). Klíčové je také shromažďování informací (42 %) a vylepšování interakce se zákazníky a jejich spokojenosti. Navzdory rozšířené představě jen 22 % firem vnímá používání AI jako úsporné opatření.

ChatGPT a spol.

Report společnosti Pipedrive také ukazuje, že co se týče zavádění AI, vede jednoznačně virtuální asistent od OpenAI. ChatGPT používá více než každá osmá firma (86 %) z těch, které pracují s generativní umělou inteligencí. Na trhu je platforma 3,7krát rozšířenější než druhý nejoblíbenější nástroj Siri (24 %).

První pětku pak doplňují Google Assistant (19 %), Microsoft Copilot (17 %) a Google Gemini (17 %). Jenom 6 % dotázaných využívá ve firmě Claude od Anthropic a 3 % používají Perplexity.

Pokud jde o konkrétní uplatnění umělé inteligence, vládne mu obsah. Malé a střední podniky používají AI nejčastěji při tvorbě textů a dalšího obsahu (75 %), pro shrnutí obsahu (52 %), přepisy (29 %), rešerše (24 %) nebo při tvorbě obchodních reportů (17 %). Naopak jen 8 % podniků využívá umělou inteligenci pro lead scoring.

Zdroj: Pipedrive

Čtěte dále

Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentská umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentská umělá inteligence
Editorial: Vychází letní speciál Channeltrends s přehledem distributorů
Editorial: Vychází letní speciál Channeltrends s přehledem distributorů
Zyxel Networks uzavírá partnerství s Tailscale, snadněji propojí pobočky a klienty
Zyxel Networks uzavírá partnerství s Tailscale, snadněji propojí pobočky a klienty
Firmy v nejistotě, kvůli americkým clům snižují plánované investice do IT
Firmy v nejistotě, kvůli americkým clům snižují plánované investice do IT
V Intelu se řeže. Končí celá automobilní divize, marketingové oddělení nahradí umělá inteligence
V Intelu se řeže. Končí celá automobilní divize, marketingové oddělení nahradí umělá inteligence
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho