Salesforce: Šéfové IT oddělení mají obavy o data, jen desetina plně implementovala AI

24. 10. 2024
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Depositphotos
Řada CIO zmiňuje, že na umělou inteligenci se kladou nepřiměřená očekávání.

Společnost Salesforce ve své aktuální zprávě informuje, že 84 % firemních IT ředitelů věří, že umělá inteligence bude pro jejich podnikání stejně významná jako nástup internetu.

Pouze 11 % z nich však tvrdí, že tuto technologii již plně implementovalo, a uvádí řadu technických a organizačních problémů v čele se zabezpečením a datovou infrastrukturou, které je třeba nejprve vyřešit, než budou moci plně nasadit AI.

Průzkum odhalil, že CIO pociťují tlak na to, aby se stali odborníky na umělou inteligenci. Celkem 61 % CIO má pocit, že se od nich očekává, že budou o AI vědět více, než vědí, a jejich kolegové v jiných společnostech jsou jejich hlavními zdroji informací.

Opatrnost je na místě

CIO sice souhlasí s tím, že AI mění pravidla hry, ale jsou opatrní. Velká většina (84 %) ředitelů IT věří, že umělá inteligence bude pro podniky stejně významná jako internet, ale 67 % k ní přistupuje opatrněji než k jiným technologiím.

Slack: Pět typů lidí, kteří definují budoucnost práce s umělou inteligencí Přečtěte si také:

Slack: Pět typů lidí, kteří definují budoucnost práce s umělou inteligencí

CIO rovněž uvádějí, že na datovou infrastrukturu a správu vynakládají v průměru 20 % svých rozpočtů, zatímco na AI pouze 5 %. Mezi největší obavy šéfů I6 z AI patří ohrožení bezpečnosti nebo soukromí a nedostatek důvěryhodných dat.

Obchodní partneři musí prověřit své časové plány v oblasti umělé inteligence. Dvě třetiny (66 %) IT ředitelů věří, že se jim investice do AI vrátí, ale 68 % z nich se domnívá, že jejich obchodní partneři mají nepřiměřená očekávání v tom, kdy se dostaví návratnost investic.

Tlak na návratnost

„Největší překážkou implementace umělé inteligence je dostupnost dat. Kromě toho mohou efektivitě AI bránit zastaralé systémy a zastaralá infrastruktura,“ tvrdí nejmenovaný CIO ze sektoru výrobního průmyslu v USA.  

„Máme spoustu starých datových center a starších aplikací, které výměnu dat nativně nepodporují,“ doplňuje CIO z odvětví finančních služeb v Itálii. 

„Naše data nemají jediný zdroj pravdy a nedostáváme je včas,“ uzavírá CIO ze sektoru maloobchodu v Indii.

Salesforce dále zjistil, že používání umělé inteligence na pracovištích rychle roste, zainteresované strany totiž vidí příležitosti pro zvýšení efektivity práce. Celkem 77 % ředitelů oddělení informačních technologií tvrdí, že mají dobrou nebo vynikající podporu vedení firmy ohledně zavádění AI.

Přesto se CIO obávají naléhavosti, s níž budou k AI přistupovat jejich obchodní partneři. Více než dvě třetiny (68 %) z nich se domnívají, že existují nepřiměřená očekávání, kdy například nevidí brzkou návratnost investic do této technologie.

Vzhledem k transformační povaze umělé inteligence 67 % ředitelů IT oddělení tvrdí, že k jejímu zavádění přistupují ve srovnání s jinými technologiemi s větší rozvahou. CIO nemají nouzi o překážky, které je třeba při zavádění AI zvážit, ale zdaleka nejčastější jsou ty, které se týkají bezpečnosti a dat.

Zdroj: Salesforce

Čtěte dále

Česko pod palbou, v dubnu uživatele zasypaly desítky tisíc škodlivých e-mailů
Česko pod palbou, v dubnu uživatele zasypaly desítky tisíc škodlivých e-mailů
T-Mobilu dál mírně rostou tržby, v prvním čtvrtletí si polepšil o 2,3 %
T-Mobilu dál mírně rostou tržby, v prvním čtvrtletí si polepšil o 2,3 %
Canalys: Spotřebitelský refresh táhne tablety nahoru, trh vyrostl o 9 %
Canalys: Spotřebitelský refresh táhne tablety nahoru, trh vyrostl o 9 %
Lama Plus je opět nejlepším distributorem spotřebního materiálu Brother
Lama Plus je opět nejlepším distributorem spotřebního materiálu Brother
DPD opět rozšiřuje síť, začíná doručovat do OX Point boxů
DPD opět rozšiřuje síť, začíná doručovat do OX Point boxů
Počet kyberútoků rekordně roste, hackeři houfně využívají AI
Počet kyberútoků rekordně roste, hackeři houfně využívají AI