 Prodejní čísla dokazují, že Apple se svým iPadem nastartoval trh mediálních tabletů. V téměř 90 % všech prodaných tabletů si spotřebitelé odnesli právě iPad. Apple zatím tomuto segmentu dominuje, ale ostatní výrobci přicházejí s tablety postavenými na Androidu, jako je Samsung Galaxy Tab, Motorola Xoom nebo PlayBook od RIMu. Podíl Applu tak může podle analytiků poklesnout.
Prodejní čísla dokazují, že Apple se svým iPadem nastartoval trh mediálních tabletů. V téměř 90 % všech prodaných tabletů si spotřebitelé odnesli právě iPad. Apple zatím tomuto segmentu dominuje, ale ostatní výrobci přicházejí s tablety postavenými na Androidu, jako je Samsung Galaxy Tab, Motorola Xoom nebo PlayBook od RIMu. Podíl Applu tak může podle analytiků poklesnout.
Analytici odhadují, že v průběhu roku 2010 se prodalo celkem 17 milionů tabletů a v letošním roce počet prodaných kusů vzroste na 44,6 milionu, z čehož se 40 % prodá jen v USA. O rok později počet prodaných tabletů dosáhne podle odhadů téměř 71 milionů.
Čtečky proti nebo vedle tabletů?
Jedničkou na trhu e-čteček je Amazon se svým Kindlem. Ve třetím čtvrtletí prodal 1,1 milionu kusů a ovládl 41,5 % trhu. Druhý se umístil Pandigital s 16,1 % podílem, který kromě e-čteček založených na e-papíru vyrábí také zařízení s LCD displeji. V těsném závěsu jej následuje Barnes and Noble se čtečkami Nook, jenž v současné době dodává pouze na americký trh. Dařilo se čtvrtému Sony s více jak 200 tisíci prodanými kusy a 8,4 % následované čínským Hanvonem s 8,2 %. Ostatní výrobci představují zbývajících 10,4 %.
V roce 2010 se podle analytiků prodalo 10,8 milionu e-čteček. V následujících letech jejich prodeje tolik neporostou jako u tabletů, které je zřejmě budou nahrazovat. Stále se ale jistě najdou uživatelé, kteří výhody e-čteček ocení. V roce 2011 se prodeje podle IDC zvednou na 14,7 milionu a o rok později na 16,6 milionu.
Zdroj: IDC
 
								 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
