ČSÚ: Dvě třetiny českých podniků si najímají firmy na vytvoření webu

3. 2. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © varijanta - Fotolia.com
Přítomnost podniku na internetu se v ČR stává samozřejmostí. Funkce, jež weby nabízejí, se však liší podle velikosti a zaměření jednotlivých firem.

Podle studie Českého statistického úřadu (ČSÚ) má 80 % českých podniků nad deset zaměstnanců webové stránky, což je dvojnásobný výsledek oproti roku 2000.

V rámci kategorií podle počtu zaměstnanců má vlastní web 90 % středních (50 – 249 zaměstnanců) a velkých (250+ zaměstnanců) podniků. Z malých (10 – 49 zaměstnanců) podniků má svůj web 77 %.

Vyplývá to z materiálu ČSÚ Informační a komunikační technologie v podnikatelském sektoru za rok 2013, z něhož jsme vám v minulých dnech přinesli informace o firemních sítích, využívání internetového připojení nebo open-source softwaru v českých podnicích.

Dvě třetiny webů vytvořili specialisté

Vytváříte-li weby na zakázku, mohlo by vás zajímat, že 67 % českých podniků si nechalo své stránky udělat externí firmou a 50 % z nich si je posléze nechává externí firmou i spravovat. Platí to stejnou měrou pro všechny kategorie podniků podle počtu zaměstnanců.

Větší rozdíly napříč velikostmi i odvětvími naopak panují v otázce cizojazyčných verzí. Tou například disponuje 100 % webů velkých podniků v odvětví ubytování, naopak nejméně je přítomna na stránkách malých podniků v oboru stavebnictvím. Nejčastějšími cizými jazyky jsou angličtina (anglickou verzi má 31 % webů českých podniků) a němčina (zde je to 16 %).

Prohlédnout a objednat ano, zaplatit už ne

Nejčastější možností, kterou podnikové weby nabízejí, je prohlédnutí zboží nebo služeb. Umožňuje to 47 % stránek. Objednání však už nabízí jen 36 % webů a zakoupení dokonce jen 6 %.

Channeltrends letní speciál

Na 11 % webů je potom možno provést konfiguraci produktu a na 8 % sledovat stav zakázky.

Zdroj: ČSÚ

Čtěte dále

Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta