Příjmy AMD se ve druhém kvartálu propadly o děsivých 35 %

20. 7. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Corgarashu - Fotolia.com
Za propadem je podle společnosti zejména nízký zájem OEM výrobců o APU vlivem celkového poklesu globálního trhu PC. AMD může těšit jen mezičtvrtletní nárůst prodeje partnerům.

Společnost AMD má za sebou velmi špatný kvartál. Ve druhém kvartálu 2015 vykázala příjmy ve výši 942 milionů dolarů, což představuje meziroční propad o 35 %. Provozní ztráta činila 137 milionů dolarů a čistá ztráta pak 181 milionů dolarů.

AMD propad vysvětluje poklesem zájmu velkých OEM výrobců o její APU (čipy kombinující centrální procesorovou jednotku s grafickou) vlivem nízké spotřebitelské poptávky. Obzvlášť špatně dopadly výsledky divize Computing and Graphics, které se meziročně propadly o 54 %.

Společnosti se podle její CEO Lisy Suové dařilo v oblasti EESC (podniková, vestavěná a polozakázková řešení) a v prodeji skrze partnery v obchodním kanále. To však nestačilo na vyvážení krátkodobých potíže spojených se všeobecným poklesem globálního trhu PC.

Cyber25

AMD předpokládá, že druhý kvartál byl „dnem“ roku 2015, neboť ve druhém pololetí očekává zvýšený prodej zakázkových čipů pro herní konzole i zvýšení prodeje čipů pro PC vlivem uvedení operačního systému Windows 10.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci