Symantec v nové channel strategii mění segmentaci partnerů

5. 12. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © alphaspirit - Fotolia.com
Společnost Symantec oznámila novou channel strategii a přiblížila nový partnerský program, který spustí v roce 2014.

Na tiskové konferenci v Praze přiblížila Jolanta Malaková, country managerka pro Polsko, ČR a SR ve společnosti Symantec novou channel strategii, která se bude více soustředit na rozdělení partnerů do sedmi nových segmentů podle zaměření a na oblast řešení.

Symantec zvážil současné schopnosti partnerů, jejich produktové zaměření, technické a obchodní znalosti, délku prodejního cyklu a jejich dosah na trhu. Podle těchto parametrů jim navrhl rozdělení do sedmi segmentů, přičemž někteří partneři mohou spadat do více segmentů současně.

Na výběr je z typů: e-Business partner (typicky e-shop), access reseller, managed service provider (poskytování služeb na dálku), service provider, integrator (integrace více produktů do komplexního řešení), technologický partner (poskytovatel XaaS) a technologický partner v oblasti hardwaru nebo softwaru.

Jaký zákazník, takový partner

Jolanta Malaková, country managerka pro Polsko, ČR a SR ve společnosti Symantec MPS partneři jsou typicky poskytovatelé řešení Backup Exec.cloud, kteří budou dodávat služby zabezpečení a zálohování vzdáleně, vysvětlila Jolanta Malaková.

Oproti tomu segment tradičních poskytovatelů služeb se bude zaměřovat především na zákazníky, kteří vyžadují on-premise řešení.

Jolanta Malaková dodala, že poskytovatelé služeb budou pravděpodobně držet také status e-Business partnera – prodejce základního bezpečnostního softwaru, jehož nasazení a správu zvládne zákazník sám.

Proces zavádění nové segmentace

V současnosti by všichni aktivní partneři Symanteku měli být obeznámení s novou segmentací, přičemž se mohou rozhodovat, který cestu zvolí. Koncem března by měl výrobce mít připraveny všechny informace pro prodejní kanály a od dubna je chce předávat partnerům.

V rámci jednotlivých segmentů bude Symantec nadále používat jednotlivé partnerské úrovně odstupňované podle dosažených certifikací a obratů.

Nové produktové kategorie

Výsledkem nově nastavované strategie, jejíž chystanou změnu Symantec oznámil v lednu, je také rozdělení více než stovky produktů a řešení do čtyř základních skupin: business and consumer solutions, managed services, configured business solutions a embedded solutions.

Nové kategorie odráží také potřebu zkušeností, technických znalostí partnerů a oblastí zákazníků. Příkladem může být např. skupina produktů Norton určených pro domácí spotřebitele a malé firmy – je snadné je nasadit a mají krátký prodejní cyklus.

Oproti tomu podniková řešení jako Storage Foundation, Cluster Server, Data Loss Prevention jsou komplexní, pořizovat je budou podnikoví zákazníci.

S Jolantou Malakovou připravujeme rozhovor, který vyjde v příštích dnech.

Zdroj: Symantec, ChannelWorld

Čtěte dále

Photon Go: Chytrý přenosný projektor s ultra krátkou projekční vzdáleností od Optomy
Photon Go: Chytrý přenosný projektor s ultra krátkou projekční vzdáleností od Optomy
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Objem dat skokově roste, zvyšuje rizika deepfake útoků
Objem dat skokově roste, zvyšuje rizika deepfake útoků
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First