Euro a olympiáda motivují Čechy k nákupu televizorů, tvrdí Asekol

24. 7. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Yuri Arcurs - Fotolia.com
Statistiky organizace Asekol ukazují, že blížící se Olympijské hry a nedávno skončené mistrovství Evropy ve fotbale jsou pro Čechy tak lákavými událostmi, že kupují nové televizory.

Euro a olympiáda motivují Čechy k nákupu televizorů, tvrdí Asekol. Výrobci elektroniky zakládající kolektivní systém Asekol registrovali v červnu letošního roku více než 80 000 prodaných televizorů. Pro srovnání, v červnu 2011 se podle stejných statistik prodalo 52 000 televizí.

Asekol v oznámení uvádí, že se navíc často jednalo o dražší televizory s velkou úhlopříčkou. „Počty prodaných televizorů každoročně vyskočí hlavně ve čtvrtém kvartálu, zejména z důvodu vánočních svátků. Další výrazné nárůsty registrujeme v době olympiád a fotbalových mistrovství, tedy každé dva roky,“ uvedla v oznámení médiím Hana Ansorgová, manažerka komunikace neziskové organizace Asekol.

Trend potvrdil i Martin Matlocha z oddělení spotřební elektroniky retailového řetězce Electroworld: „Významné události, které se nekonají každý rok, zvyšují prodeje o 30 až 50 %. Ale i v době častějších turnajů, jako je například MS v hokeji, rostou prodeje až o 10 %. Na tato období se proto předem chystáme. Konkrétně díky ME ve fotbale a nyní před olympiádou registrujeme nárůst o 33 %.

Zatímco prodeje CRT televizorů v posledních letech klesly v podstatě na nulu, největší zájem je dlouhodobě o LCD televize, uvádí Asekol. Fakt souvisí i s tím, že výrobci již CRT televizory na trh téměř neuvádějí.

V souvislosti se sportovními svátky mnoho lidí kupuje také plazmové televizory, které mají se sportem podvědomě spojené, tvrdí Asekol a přitom dodává, že v posledních letech jejich prodeje spíše klesají.

Naopak prodeje televizorů s LED technologií s úhlopříčkami nad 25‘‘ podle organizace meziročně vzrostly třikrát.

Pro zákazníky – sportovní fanoušky je přirozené, že si svoje oblíbené sporty chtějí vychutnat ve vysoké kvalitě a na velké obrazovce. Olympiáda, fotbalové mistrovství, a podobné akce jsou pro mnoho lidí impulsem k výměně starého televizoru za nový,“ dodává k motivátorům Hana Ansorgová.

Zdroj: Asekol

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Photon Go: Chytrý přenosný projektor s ultra krátkou projekční vzdáleností od Optomy
Photon Go: Chytrý přenosný projektor s ultra krátkou projekční vzdáleností od Optomy
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Objem dat skokově roste, zvyšuje rizika deepfake útoků
Objem dat skokově roste, zvyšuje rizika deepfake útoků