Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi

17. 12. 2024
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: Depositphotos
Xiaomi se daří díky diverzifikaci portfolia, Apple je zase jednoznačný lídr co do hodnoty dodávek.

Společnost Canalys ve své aktuální zprávě uvádí, že globální trh s chytrými náramky a hodinkami ve třetím čtvrtletí meziročně vzrostl o 3 % na 52,9 milionu kusů. Polepšily si všechny tři kategorie zařízení – základní náramky, základní hodinky i chytré hodinky.

Segment základních náramků se poprvé od třetího kvartálu 2020 vrátil k růstu a oproti stejnému období roku 2023 vzrostl o 7 % s 10,4 milionu dodaných kusů. Pozitivnímu zvratu pomohlo zejména nedávné uvedení náramku Mi Band 9 od Xiaomi a Galaxy Fit3 od Samsungu.

Tabulka – Vývoj trhu chytrých náramků a hodinek v 3Q24 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 3Q24

Podíl 3Q24

Prodej 3Q23

Podíl 3Q23

Meziroč. změna

1. Apple 

8,5

16,1 %

8,9

17,2 %

-3,6 %

2. Xiaomi

8,5

16,1 %

6,2

12,1 %

37,3 %

3. Huawei

7,1

13,5 %

5,1

10,1 %

38,5 %

4. Samsung

4,8

9,1 %

3,9

7,6 %

24,3 %

5. Noise

2,5

4,7 %

3,5

6,9 %

-29,6 %

ostatní

21,4

40,4 %

23,7

46,2 %

-10,0 %

Celkem

52,9

100,0 %

51,4

100,0 %

2,9 %

Segment základních hodinek začal v souvislosti se zpomalující poptávkou v Indii stagnovat a meziročně vzrostl o 3 % na 23,9 milionu kusů. Dodávky chytrých hodinek stouply o nepatrných 0,1 % na 18,5 milionu kusů – pokles Applu podle analytiků kompenzoval růst Huawei a Samsungu.

Xiaomi diverzifikuje

Canalys si rovněž povšiml, že Xiaomi dosáhlo nejvyššího objemu dodávek chytrých náramků od posledního kvartálu 2020, a to díky silné poptávce po náramcích Mi Band 9 a hodinkách Redmi Watch 5.

Graf 1 – Vývoj trhu chytrých náramků a hodinek podle výrobců

Vendor výrazně rozšířil svou nabídku, aby přilákal širší zákaznickou základnu, a přidal další líbivé vychytávky, jako jsou verze Pro, NFC a Active v případě náramků a verze Lite a Active v případě řady Redmi Watch 5 v různých barvách a provedeních.

„Takto diverzifikované nabídky umožňují společnosti Xiaomi zaměřit se na více cenových segmentů, což jí pomáhá získat větší podíl na trhu,“ podotkl Jack Leathem z Canalysu. „Důraz na základní produkty však vedl k 9% meziročnímu poklesu průměrné prodejní ceny, což je nejnižší úroveň pro Xiaomi od prvního čtvrtletí 2021.“

Povadlé vyspělé trhy

„Trh s chytrými náramky a hodinkami se vyznačuje regionálními rozdíly, přičemž rozvíjející se trhy vykazují silný růstový potenciál, zatímco Severní Amerika se potýká s problémy,“ uvedla Cynthia Chenová z Canalysu.

Rozvíjející se trhy podle Chenové nabízejí prodejcům možnost expanze prostřednictvím cenově výhodných zařízení, což dokazuje úspěch řady náramků Xiaomi a Galaxy Fit3 společnosti Samsung, které podpořily růst v Latinské Americe a v regionu EMEA.

Graf 2 – Podíl kategorií na trhu

„Naopak Severní Amerika čelí klesající poptávce, kterou brzdí snížená poptávka po starších modelech společnosti Apple a klesající podíl Fitbitu. Na vyspělých trzích totiž chybí přesvědčivé funkce, které by vedly k upgradům,“ doplnila analytička.

Konkurence se přiostřuje

„Trh základních nositelných náramků oživilo zavedení AMOLED displejů a pokročilých sledovacích funkcí,“ všiml si Leathem. „Produkty základní úrovně jsou stále na vzestupu, zejména díky novým zákazníkům na rozvíjejících se trzích, kteří hledají cenově dostupný přístup k prémiovým funkcím.“ 

Takováto demokratizace špičkových technologií podle Canalysu zvýšila očekávání spotřebitelů od nositelných zařízení, ale také zintenzivnila konkurenci, snížila ziskové marže a tlačila na prodejce, aby inovovali.

Graf 3 – Podíly výrobců podle dodávek a hodnoty

Chytré hodinky, které podle odhadů budou ve třetím čtvrtletí 2024 představovat pouze 35 % dodávek, ale 74 % tržní hodnoty, jsou i nadále rozhodujícím segmentem pro realizaci ambicí vendorů v oblasti prémiovosti.

„Aby si prodejci udrželi konkurenceschopnost, musejí i nadále investovat do softwaru a hardwaru, které jim pomohou dostat se do čela odvětví, například prostřednictvím poznatků založených na strojovém učení, dvouprocesorové architektury a pokročilého sledování spánku,“ uzavírá analytik.

Zdroj: Canalys

Čtěte dále

V Intelu se řeže. Končí celá automobilní divize, marketingové oddělení nahradí umělá inteligence
V Intelu se řeže. Končí celá automobilní divize, marketingové oddělení nahradí umělá inteligence
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Čechy děsí kyberhrozby, v online světě se ale chovají laxně
Čechy děsí kyberhrozby, v online světě se ale chovají laxně
Firmy v nejistotě, kvůli americkým clům snižují plánované investice do IT
Firmy v nejistotě, kvůli americkým clům snižují plánované investice do IT
Zyxel Networks uzavírá partnerství s Tailscale, snadněji propojí pobočky a klienty
Zyxel Networks uzavírá partnerství s Tailscale, snadněji propojí pobočky a klienty
Editorial: Vychází letní speciál Channeltrends s přehledem distributorů
Editorial: Vychází letní speciál Channeltrends s přehledem distributorů