Do kamenných prodejen vyrazilo pro dárky jen 30 % lidí (Shoptet)

29. 12. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © George Dolgikh - Fotolia.com
On-line anketa společnosti Shoptet naznačuje nákupní chování českých internetových uživatelů v předvánočním období.

Přes 38 % dotázaných Čechů  letos utratilo za vánoční dárky mezi čtyřmi až osmi tisíci korun. Vyplývá to z ankety, kterou udělala společnost Shoptet on-line anketu mezi 550 respondenty.

Téměř 40 % respondentů nakoupilo prostřednictvím e-shopů alespoň část dárků. Pouze do kamenných prodejen pro dárky vyrazilo 30 % dotázaných. Lidé na Vánoce nejvíce nakupovali elektroniku (33 %) a oblečení (16 %).

Je třeba brát v potaz, že Shoptet neuvádí, zda je vzorek respondentů nahodilý a jestli a do jaké míry reprezentuje internetovou populaci.

Nejčastějšími důvody proč Češi raději vyměnili kamenné prodejny za nákupy v e-shopech, byly čas (34,6 %), nabídka (22,6 %) a výhodnější cena (15,5 %), uvádí Shoptet.

Pouze malé procento Čechů označilo za prioritní důvod pohodlí, méně stresu a rychlost.

Možnost osobního odběru využilo při předvánočních nákupech 45 % dotázaných lidí. Nepatrně více respondentů 47 %) využilo dopravní společnosti (DHL, PPL atd.). Oproti tomu Českou poštu využilo jen 8 % dotazovaných.

V rámci nákupů přes internet respondenti za své nákupy platili především platební kartou (62,5 %), méně pak využívali uhrazení při osobním odběru (14 %), dobírku (13 %) či bankovní převod (10,5 %).

Preference způsobu doručení zboží (předvánoční nákupy 2014)

 Preference způsobu doručení zboží (předvánoční nákupy 2014)

Zdroj: Shoptet

Dotázaní Češi se v převážné většině při výběru e-shopu údajně neřídí pouze cenou nabízeného zboží. Více než polovina respondentů (52 %) uvedla, že nakupuje pouze v prověřených e-shopech, se kterými mají zkušenosti přímo nebo prostřednictvím přátel, známých či rodinných příslušníků.

„Naslepo“, bez čtení recenzí a referencí na daný e-shop nakupuje podle odpovědí pouze 20 % respondentů. Recenze na e-shopy údajně píše 28 % respondentů a dalších téměř 60 % píše recenze pouze, pokud mají negativní zkušenost.

Zdroj: Shoptet

Čtěte dále

Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu