Gemius: Každý druhý český uživatel navštěvuje e-komerční weby

19. 12. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © goodluz - Fotolia.com
Podle studie gemiusAudience navštěvuje polovina českých uživatelů internetu stránky z oblasti e-commerce. Kdo jsou tito uživatelé a jaká věková skupina mezi nimi převažuje?

Podle studie gemiusAudience společnosti Gemius navštěvuje více než polovina českých internetových uživatelů webové stránky z oblasti e-commerce.

Nejpočetnější skupinou návštěvníků těchto webů v ČR jsou ti ve věku 12 až 44 let (celkem 70 %), ovšem ČR má v regionu V4 i druhý největší podíl nejstarších uživatelů v kategorii 55+ (15‒16 %).

Nejvíce českých internetových uživatelů, navštěvujících e-komerční webové stránky, patří do věkových skupin 12–24, 25–34 a 35–44 let. Návštěvnost je v nich rozdělena rovnoměrně, všechny kategorie mají kolem 22‒24 % uživatelů.

Česká republika však má i poměrně vysoký počet starších internetových uživatelů. Téměř třetině uživatelů navštěvující e-komerční stránky je přes 45 let. Pro srovnání ‒ v Polsku je to 23 % a na Slovensku 27 %.

Boom v oblasti e-commerce je stále ještě před námi. Potenciál vidím především v oblasti rozvoje infrastruktury mobilní e-commerce. E-shopy by se měly zaměřit na spuštění mobilní verze svých webů, což by umožnilo majitelům tabletů a smartphonů snadno nakoupit online,“ okomentoval výsledky studie Mateusz Gordon, international e-commerce segment manager společnosti Gemius.

Srovnání s ostatními státy Višegrádské čtyřky naleznete v inforgrafice.

Obr. 1 - Návštěvnost e-commerce webů ve státech V4

Cyber25 Early

Zdroj: Gemius

Čtěte dále

Pavla Frindtová řídí HR ve společnosti Schneider Electric
Pavla Frindtová řídí HR ve společnosti Schneider Electric
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Algotech znovu na nákupech, vstupuje do firmy Expinit
Algotech znovu na nákupech, vstupuje do firmy Expinit
Peter Majdak a Veronika Závodná posilují obchodní tým TP-Linku
Peter Majdak a Veronika Závodná posilují obchodní tým TP-Linku
Budoucnost SOC center stojí na AI, bez lidského ověřování se ale neobejdou
Budoucnost SOC center stojí na AI, bez lidského ověřování se ale neobejdou
AI transformace: Připravte svůj byznys na revoluci s umělou inteligencí
AI transformace: Připravte svůj byznys na revoluci s umělou inteligencí