GfK: Vyměnit platební karty za mobil je připravena desetina zákazníků

9. 11. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: © Xuejun li - Fotolia.com
Podle průzkumu GfK realizovaného v ČR a SR dvě třetiny zákazníků by platbu kartou upřednostnilo před platbou mobilním telefonem. GfK přesto věří, že zájem by se mohl rychle zvýšit. Proč?

GfK: vyměnit platební karty za mobil je připraveno jen cca 10 % zákazníkůPlatba přímo prostřednictvím mobilního telefonu na místo samotnou platební kartou, což je z technologického hlediska velmi žhavé téma, zřejmě narazí na minimálně počáteční nezájem zákazníků. Vyplývá to z průzkumu agentury GfK .

Podle něj by platbu samotnou kartou upřednostnily před platbou mobilním telefonem např. v obchodě či v restauraci dvě třetiny zákazníků, i kdyby platba mobilním telefonem nabízela stejnou úroveň komfortu, rychlosti a zabezpečení jako platba kartou.

Dle průzkumu pouze zhruba desetina zákazníků je v současnosti ochotna upustit od používaní samotných platebních karet a platby namísto jejich prostřednictvím realizovat pomocí mobilního telefonu. Necelých 30 % zákazníků by pak ve větší nebo menší míře bylo ochotnou používat oba platební nástroje současně.

Zájem se může skokově zvýšit, záleží na dostupnosti služeb

Nástup používání mobilního telefonu jako platebního nástroje může být podle GfK přesto poměrně rychlý. „Pokud by se implementovaly technologie pro propojení s bankovním účtem a verifikací platby na straně obchodníků, lze ze strany zákazníků očekávat zvyšující se zájem,“ uvedl ve zprávě pro média Jiří Nosek, který ve společnosti GfK  zastává pozici financial services and technology sector leader.

Penetrace mobilních telefonů je vysoká. Mobilní telefon má dnes téměř každý a někdo dokonce i více. Zhruba 40 % mobilů umožňuje datové přenosy a připojení k internetu,“ argumentuje Jiří Nosek, proč se domnívá, že by nástup používání mobilních plateb mohl být navzdory zjištěním průzkumu rychlý.

Ožehavou otázkou je bezpečnost bezkontaktních plateb

Podle průzkumu GfK v současnosti skoro 30 % zákazníků deklaruje, že by platby mobilem začalo používat, pokud by jim takovou službu jejich banka nabídla a jejich mobilní telefon by pro ni byl vhodný.

Průzkum potvrdit, že klíčovým faktorem při nasazování plateb mobilem bude jejich bezpečnost. Podle něj totiž tři čtvrtiny zákazníků vyjadřují obavy z bezpečnosti bezkontaktních plateb nevyžadujících PIN pro ověření.

Z průzkumu též vyplynulo, že čtvrtina zákazníků by v případě platby mobilem uvítala možnost platit částky nad 500 Kč, takže by se placení prostřednictvím mobilního telefonu v praxi nutně nemuselo omezovat jen na tzv. mikroplatby.

Cyber25

Přitom téměř 70 % běžných plateb za služby či zboží, které zákazníci provádějí, nepřesáhne částku 500 Kč,“ uvádí agentura GfK ve zprávě pro média.

Průzkum byl realizován na vzorku 2 000 respondentů ve věku od 15 do 79 let. Tisícovky respondentů se ptala společnost GfK Czech v červenci 2012 v České republice, další tisícovky pak GfK Slovakia na Slovensku již v květnu 2012. Průzkum je podle GfK reprezentativní s ohledem na celou populaci České republiky a Slovenska a realizoval se metodou CAPI (face 2 face).

Zdroj: GfK

Čtěte dále

Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem