Incoma Gfk: Kamenné obchody s elektronikou dohánějí cenou i nabídkou e-shopy

8. 5. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © .shock - Fotolia.com
Studie Elektro 2014 poukazuje na priority zákazníků při výběru obchodu, kde hlavní roli hraje cena. Mezi další závěry patří malý dopad reklamních letáků na rozhodování zákazníka a stírání rozdílu mezi e-shopy a kamennými obchody.

Podle výsledků aktuální studie Elektro 2014 společnosti Incoma GfK roste u zákazníků již třetí rok v řadě význam cenové image obchodu. V letošním roce už je podle studie cenové vnímání obchodníka na prvním místě žebříčku zákaznických priorit.

Třetí rok v řadě podle studie roste i význam možnosti nákupu zboží přes internet. Letos se tento faktor vyšplhal na třetí příčku. Dlouhodobě roste i důležitost nabízeného servisu a možnosti bezproblémové reklamace.

Mizí rozdíly ve vnímání e-tailu a retailu

Studie uvádí, že na trhu s elektronikou dochází k dalšímu sbližování image kamenných a internetových prodejen. V očích zákazníků mají kamenné prodejny dohánět dřívější výrazný náskok e-shopů, a to jak v ceně, tak v šíři nabízeného sortimentu.

Dalším zjištěním je nepříliš vysoká role reklamních letáků. Letáky prodejen s elektronikou podle studie dostává do svých schránek 86 % zákazníků a 75 % si je prohlédne. Počet těch, kteří podle informací na letácích následně i nakupují, však v případě elektroniky nepřesahuje 18 %.

Při výběru konkrétního výrobku u všech sledovaných kategorií rozhoduje na prvním místě cena. V posledních třech letech ale postupně opět pomalu narůstá i význam technických parametrů výrobku, jeho kvality a spolehlivosti, uvádí Incoma GfK.

Zdroj: Incoma GfK

Čtěte dále

Lukáš Konečný se staví do čela Y Soft Ventures, střídá Miloše Sochora
Lukáš Konečný se staví do čela Y Soft Ventures, střídá Miloše Sochora
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Workforce Experience Platform od HP přichází do Česka a na Slovensko
Workforce Experience Platform od HP přichází do Česka a na Slovensko
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence