Mall Pay zaznamenal rekordní zájem o odloženou platbu i vyšší platební morálku

19. 2. 2021
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Mall Pay
Domácnosti podle Mall Pay letos dobře odhadly svoje možnosti a i přes výrazně vyšší meziroční útratu dokázaly uhradit závazky včas. Necelý měsíc po uplynutí data splatnosti, kdy dobíhají poslední upomínky, zbývá uhradit jen desítky nákupů.

Služba Mall Pay hlásí, že loňské Vánoce byly z pohledu využití odložené platby rekordní. Zároveň se podle Mallu výrazně zlepšila platební morálka Čechů – zatímco vloni musel fintech v den splatnosti odložených vánočních nákupů upozornit celou desetinu uživatelů, letos to bylo o dvě pětiny méně.

Přes Mall Pay se v roce 2020 uskutečnilo v předvánočním období asi 30 000 plateb v celkové hodnotě kolem 40 milionů korun, přičemž skoro 40 % klientů využívajících ověřené účty si zdarma odložilo splatnost až do 20. 1. 2021.

Fintech uvádí, že jen prostřednictvím jeho služby se přitom o letošních Vánocích utratilo o 25 % více než loni, odložená platba byla více využívaná také při nákupu služeb a zboží denní potřeby, jako jsou například potraviny.

Lepší platební morálka navzdory složité situaci

Mall Pay zároveň informuje, do první upomínky svůj závazek splatila naprostá většina upomínaných a počet klientů, kterým musela být nakonec zaslána, meziročně klesl o 68 % na nízké jednotky procent.

Měsíc po splatnosti – tedy nyní v polovině února po doběhu všech tří upomínek – pak podle fintechu zůstaly nesplacené pouhé desítky nákupů.

Za minimálním počtem nesplacených odložených plateb – a to v době, kdy se s ohledem na koronavirovou situaci skloňuje zhoršující se ekonomická situace domácností – stojí podle Adama Kolesy vhodně nastavené kontrolní mechanismy Mall Pay.

Ty podle něj zajišťují, že platební metodu mohou využívat jen zákazníci, kteří dokáží své závazky hradit včas. Měsíčně takto služba odmítne zhruba třetinu uchazečů, kteří by se mohli dostat zbytečně do problémů.

Channeltrends letní speciál

Podle Kolesy pomohlo také zavedení účtů s pokročilým ověřením přes banku žadatele. Zároveň se jasně dle dat Mall Pay ukazuje, že odložená platba je více využívaná pro své pohodlí a benefity než jako alternativa spotřebitelské půjčky.

Zdroj: Mall Pay

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen