Mastercard: Češi by nejčastěji platili kartou, pokud by je obchodníci akceptovali všude

17. 8. 2023
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Tyler Olson - Fotolia.com
Možnost platit kartou by chtěli mít u lékaře či na úřadě.

Společnost Mastercard zveřejnila výsledky svého nejnovějšího průzkumu, z nějž vyplývá, že v České republice dlouhodobě roste počet lidí, kteří upřednostňují bezhotovostní platby. Vedle tradičních karet jsou na vzestupu hlavně mobily a chytré hodinky.

Zatímco v roce 2018 zákazníci dle Mastercardu platili bezhotovostně ve 46 % případů, nyní už je to v 59 %. A lidé by rádi platili bezhotovostně ještě častěji. Pokud by nenaráželi na obchodníky, kteří karty nepřijímají, byly by bezhotovostně provedeny už víc než tři čtvrtiny všech plateb u nás.

Z míst, kde by Češi podle průzkumu uvítali možnost platit kartou nejvíce, vedou lékaři (40 %), trhy (38 %), úřady (23 %), ale i restaurace (22 %). Dvě třetiny zákazníků od nákupu podle Mastercardu odradí, když obchodník karty neakceptuje, což znamená vytahovat hotovost, pokud s sebou vůbec nějakou mají.

Roste i počet lidí, kteří už při nákupech používají jenom mobil nebo hodinky a klasickou fyzickou platební kartu vůbec nevytahují nebo si ji nechávají jen jako zálohu. To deklaruje více než třetina respondentů. Bezhotovostní platby jsou dle Mastercardu tak rozšířené, že více a více lidí platí kartou vše, i malé platby kolem 20 Kč.

Zdroj: Mastercard

Čtěte dále

Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu