Mastercard: Češi by nejčastěji platili kartou, pokud by je obchodníci akceptovali všude

17. 8. 2023
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Tyler Olson - Fotolia.com
Možnost platit kartou by chtěli mít u lékaře či na úřadě.

Společnost Mastercard zveřejnila výsledky svého nejnovějšího průzkumu, z nějž vyplývá, že v České republice dlouhodobě roste počet lidí, kteří upřednostňují bezhotovostní platby. Vedle tradičních karet jsou na vzestupu hlavně mobily a chytré hodinky.

Zatímco v roce 2018 zákazníci dle Mastercardu platili bezhotovostně ve 46 % případů, nyní už je to v 59 %. A lidé by rádi platili bezhotovostně ještě častěji. Pokud by nenaráželi na obchodníky, kteří karty nepřijímají, byly by bezhotovostně provedeny už víc než tři čtvrtiny všech plateb u nás.

Z míst, kde by Češi podle průzkumu uvítali možnost platit kartou nejvíce, vedou lékaři (40 %), trhy (38 %), úřady (23 %), ale i restaurace (22 %). Dvě třetiny zákazníků od nákupu podle Mastercardu odradí, když obchodník karty neakceptuje, což znamená vytahovat hotovost, pokud s sebou vůbec nějakou mají.

Cyber25

Roste i počet lidí, kteří už při nákupech používají jenom mobil nebo hodinky a klasickou fyzickou platební kartu vůbec nevytahují nebo si ji nechávají jen jako zálohu. To deklaruje více než třetina respondentů. Bezhotovostní platby jsou dle Mastercardu tak rozšířené, že více a více lidí platí kartou vše, i malé platby kolem 20 Kč.

Zdroj: Mastercard

Čtěte dále

Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta