NMS: Přes 10 000 korun ročně utratí za internetové nákupy polovina on-line nakupujících Čechů

28. 2. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Mitarart - Fotolia.com
Alespoň deset tisíc korun ročně utratí za on-line nákupy každý druhý Čech aktivní na internetu. Před rokem jich přitom byla třetina.

Průzkumu výzkumné agentury NMS Market Research pro Heureka.cz mezi více než 6 000 internetovými uživateli v Čechách ukazuje nárůst objemu peněz, které nakupující utrácí za internetové nákupy.

Ještě v roce 2012 utratila přes deset tisíc ročně na internetu třetina internetových uživatelů, v loni už to byl každý druhý Čech,“ uvedl v oznámení Tomáš Braverman, ředitel Heureka.cz.

Tuto částku utrácí, stejně jako rok předtím, na internetu častěji muži než ženy (55 % oproti 44 %).

Meziročně se navíc také zvýšil podíl dotázaných Čechů, kteří utratí na internetu přes dvacet tisíc ročně. „Předloni utratilo přes dvacet tisíc ročně na internetu 16 % Čechů, vloni už tuto sumu zanechalo ročně v e-shopech 26 % dotazovaných,“ dodal Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research.

Průzkum dále ukázal, že každý druhý respondent nakupuje na internetu alespoň jednou měsíčně. Při nákupu na internetu stále vede oblečení, obuv a doplňky, které on-line kupuje 49 % uživatelů e-shopů, následují počítače a příslušenství (36 %) a mobilní telefony (32 %).

 Tab.: Výdaje za nákupy přes internet

Jakou částku jste utratili na internetu v posledním roce?

 

rok 2013

rok 2012

1 - 1 000 Kč

4%

5%

1 001 - 3 000 Kč

10%

15%

3 001 - 5 000 Kč

14%

18%

5 001 - 10 000 Kč

23%

25%

10 001 - 20 000 Kč

24%

20%

Více než 20 000 Kč

26%

16%

Zdroj: NMS Market Research pro Heureka.cz

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Objem dat skokově roste, zvyšuje rizika deepfake útoků
Objem dat skokově roste, zvyšuje rizika deepfake útoků
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Photon Go: Chytrý přenosný projektor s ultra krátkou projekční vzdáleností od Optomy
Photon Go: Chytrý přenosný projektor s ultra krátkou projekční vzdáleností od Optomy