Intel koupil Basis kvůli technologiím pro nositelnou elektroniku

31. 3. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © AA+W - Fotolia.com
Intel se díky koupi zároveň stal přímým prodejcem fitness monitorů Basis. S rozšiřováním tohoto obchodního modelu o další zařízení je však opatrný.

Společnost Intel se díky akvizici společnosti Basis stala přímým prodejcem nositelné elektroniky, konkrétně fitness monitorů. Intel se v tomto segmentu angažuje především prostřenictvím vývoje čipů, investic a akvizic, které mají primárně za cíl přinést Intelu nové technologie a know-how.

Klíčové technologie, použitelné v řadě dalších zařízení, má přinést i koupě Basis, jak uvedl Mike Bell, ředitel New Devices Group v Intelu.

Intel si díky akvizici vyzkouší i přímý prodej, ale v tomto ohledu společnost zůstává opatrná a dosud není rozhodnuta, zda podobným způsobem dodávat na trh i další zařízení.

V současnosti má být ve vývoji řada prototypů náhlavních, zápěstních a kotníkových zařízení, na nichž chce Intel zjistit, co nejvíce osloví zákazníky. Některé prototypy chce Intel dostat na trh prodejem licencí třetím stranám. Několik prototypů již Intel představil a vyvinul energeticky nenáročné čipy, například Edison, kterými by se měly dát osadit chytré brýle, zdravotní monitory a další nositelná zařízení.

Hlavní strategií Intelu však podle Mikea Bella zůstanou akvizice a investice. Nedávno společnost například investovala do společnostiThalmic Labs, vyvíjející chytrý náramek s podporou gest, nebo do Recon Instruments, připravující HUD zařízení Jet.

Cyber25

Cílem Intelu do budoucna je podle Mikea Bella omezení závislosti nositelné elektroniky na „mateřském“ zařízení, nejčastěji na chytrém telefonu. Přispět by tomu mohlo například přesunutí ukládání a zpracovávání dat z mateřského zařízení do cloudu. Společnost chce vyvinout celou sadu nositelné elektroniky a následně ji dodat na trh.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury