Konkurence: Alza pokračuje v dramatickém nárůstu obratu

6. 4. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Alza.cz, největší český e-shop zaměřený na informační technologie a spotřební elektroniku, oznámil výsledky za první čtvrtletí. Plánuje také otevření nové pobočky a showroomu.

Za svého maskata si Alza zvolila nezbedného mimozemšťana. V prodejním kanálu příliš oblíbený neníAlza.cz za první tři měsíce dosáhla tržeb 1,07 miliardy korun. Meziroční růst společnosti tak překonává hranici 30 %.

„Je to fantastický obchodní úspěch, i v letošním roce potvrzujeme svou pozici lídra prodeje na českém internetu. Jsme stabilní firma a poskytujeme kvalitní služby. Lidé nám věří, a proto u nás nakupují i v současné složité době," komentoval výsledky v tiskovém oznámení Jan Samko, marketingový ředitel společnosti.

Alza.cz otevřela během února novou pobočku v Praze 5 v blízkosti metra Lužiny. Nyní oznámila, že již za měsíc přibude k Brnu a Bratislavě i další mimopražská pobočka, a to v centru Plzně. „Rozhodnutí rozšířit naši síť poboček je reakcí na poptávku našich zákazníků po větší dostupnosti po našich službách," uvedl v oznámení ředitel pobočkové sítě Jan Moudřík.

Podle informací společnosti projde v nejbližší době velkými změnami i centrála v Praze - Holešovicích, kde prodejce nabídne zákazníkům showroom s plochou 700m2, určený pro prezentaci technologických novinek.

V současné době nabízí internetový obchod Alza.cz téměř 20 000 produktů od více než pěti set světových značek. Návštěvnost webových stránek www.alza.cz se pohybuje nad hranicí 3 milionů návštěvníků měsíčně (březen 2009). Denní návštěvnost překonává 120 000 unikátních uživatelů, kteří denně shlédnou až 2 miliony zobrazených stránek.

V roce 2008 přesáhl obrat Alzy 3,2 miliardy korun a společnost vyřídila 792 000 objednávek. Znamenalo to obratový růst 40 % a nárůst v počtu objednávek ve výši 55 %. Co vás napadá, když si srovnáte obrat Alzy s výsledky tří největších českých distributorů IT?

Vývoj prodejních výsledků e-shopu Alza.cz

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Objem dat skokově roste, zvyšuje rizika deepfake útoků
Objem dat skokově roste, zvyšuje rizika deepfake útoků
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Photon Go: Chytrý přenosný projektor s ultra krátkou projekční vzdáleností od Optomy
Photon Go: Chytrý přenosný projektor s ultra krátkou projekční vzdáleností od Optomy
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti