Canon chce letos navýšit obrat o více než 7 %

22. 3. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: ChannelWorld
Canon CZ & SK oznámil na tiskové konferenci své výsledky za rok 2012. Představil také strategii a plány s Océ pro rok 2013. Známe také výsledky za leden a únor 2013.

Ladislav Paleček, generální ředitel společností Canon CZ a Canon SK, na tiskové konferenci v Praze prezentoval výsledky společnosti a další strategii. Celosvětově Canon dosáhl obratu 40 miliard dolarů celosvětově (zisk 2,6 miliardy), v Evropě vykázal obrat 8,8 miliardy.

Na českém a slovenském trhu společnosti vygenerovala obrat 2,879 miliardy korun. Akvírované Océ na těchto trzích dosáhla obratu 706,5 milionu.

K  1. 7. 2013 zanikne Océ CZ a SK a bude plně integrována do Canonu, přičemž bude nadále fungovat jako jeho sub-brand. Pro rok 2013 si Canon projektuje obrat 3,857 miliardy korun tedy 7,6% meziroční růst.

Pro ukázku dosavadní výkonnosti prozradil Ladislav Paleček výsledky společnosti za leden-únor 2013. Za první dva měsíce Canon dosáhl 7,2% meziročního růstu obratu na 445 milionů korun (CIG rostl o 20 % na 211 mil. Kč, BIG rostl o 6,5 % na 128 mil. Kč, PPG rostlo o 2,8 % na 106 mil. Kč).  Hrubý zisk společnosti se však také díky akvizici Océ významně navýšil o 148,2 % na 16,4 milionu korun.

Střednědobé cíle Canonu v EMEA pro 2013-2015

Ladislav Paleček, generální ředitel společností Canon CZ a Canon SKCanon se chce stát tržní jedničkou ve všech svých klíčových obchodních segmentech, stát se č. 3 v oblasti business services a vytvářet zisk v každé ze svých obchodních činností.

Zaměří se na růst obchodu v oblasti tiskových řešení a služeb, kde doposud rozšiřoval portfolio řadou akvizic (např. Océ či IRIS).

Integrace Canonu a Océ v ČR má pomoci navýšit tržby konsolidací prodejních kanálů, plným využitím potenciálu všech klíčových zákazníků a navýšením zisku využitím synergických efektů, uvedl Ladislav Paleček.

Nejprodávanější produkty Canonu

Miloš Bejblík, marketingový ředitel Canon CZ a SKMarketingový ředitel Miloš Bejblík, okomentoval vývoj trhu podle čísel GfK. Český maloobchodní trh inkoustových multifunkčních zařízení vloni meziročně poklesl v kusovém vyjádření o 22 % (Canon klesl o 5 %). Trh skenerů v ČR loni meziročně klesl v kusovém vyjádření o 29 % (Canon prodal o 14 % méně).

Canonu se podařilo ve svých produktových kategoriích udržet na předních příčkách. Nejprodávanější DSLR v ČR za rok 2012 byl EOS 600D (na 4. místě pak EOS 5D Mark III).

Mezi nejprodávanější inkoustové tiskárny Canon patří Pixma IP100, IP 4950 a 6550 a nejprodávanějšími inkoustovými MFP Canon za loňský rok jsou Pixma MG 5350, MP 280. MG 5150 a MG 5250

Komunikace a akce v roce 2013

Radka Palánová, která má na starost korporátní a marketingovou komunikaci, upozornila, že na webu www.canon.cz/akce naleznete veškeré akce pro koncové zákazníky. Canon připravil také další weby.

Propagaci v oblasti tisku pro domácnosti představuje web www.zkustisk.cz, kde si zákazník může objednat zkušební výtisk konkrétního modelu a fotografie mu přijde domů. Canon také dále rozvíjí tzv. Creative Park – kreativní šablony pro tisk.

U tiskáren Pixma Home bude Canon komunikovat především Wi-Fi funkce, u Pixma pro SME/SOHO vysokou produktivitu a konektivitu a u Pixma PRO pak vysokou kvalitu fotografických výstupů

V oblasti fotografování Canon připravil web www.nebojtesefotit.cz, kde uživatelé najdou návody pro focení i natáčení videa. Z dalších aktivit podle Radky Palánové poběží např. PPC kampaň na FB, připraveny jsou spotřebitelské soutěže a Canon Academy  - pokročilá školení pro uživatele produktů Canon.

WT100_25

Společnost letos v komunikaci sjednotila slogan pro všechny spotřebitelské produkty na „Power to Your Next Step“, který bude využívat v POS, ATL i PR.

Canon na tiskové konferenci dále představil produktové novinky pro jaro 2013.

Zdroj: ChannelWorld, Canon

Čtěte dále

IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys