AI optimismus mezi IT prodejci. Dvě třetiny věří, že umělá inteligence dokáže vylepšit většinu produktů

Dnes
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025
Autor: Exponet
Prodejci podle zjištění Zebra systems umělou inteligenci vesměs vítají, často ale narážejí na konzervativní naladění koncových zákazníků.

Společnost Zebra systems na základě průzkumu mezi svými partnery zjistila, že dvě třetiny z nich vítají vylepšování IT produktů o funkce umělé inteligence. Zároveň přes 70 % dotázaných věří, že čas vložený do osvojení práce s AI se vyplatí či ušetří násobně více práce a času.

Dotazování dále odhalilo, že 83 % IT partnerů má pozitivní vztah k umělé inteligenci a 13 % neutrální/vyčkávací. Pouze 4 % jí nevěří, nebo s ní mají vážný problém.

S N-able snadno do MSP Přečtěte si také:

S N-able snadno do MSP

Celkem 18 % dotázaných věří, že přidávání AI funkcí do zavedených produktů významně vylepší každý IT produkt, 48 % pak většinu produktů a pro 29 % to někde dává smysl a někde ne. Téměř tři čtvrtiny (72 %) se domnívají, že osvojení práce s AI se vyplatí či ušetří práci i čas.

Například nadpoloviční většina (53 %) partnerů věří tomu, že AI dokáže šetřit čas automatizací odpovědí na většinu e-mailů. Čtvrtina (26 %) to zatím nedokáže posoudit. Pětina (21 %) si myslí, že to spíše či určitě není možné. Pouze 5 % respondentů se domnívá, že by je AI mohla připravit o práci.

Marek Prorok (Zebra systems): Nechci, aby lidé byli snadnou kořistí hackerů
Marek Prorok (Zebra systems): Nechci, aby lidé byli snadnou kořistí hackerů
0:00/

„V jednom z dřívějších průzkumů nám 75 % partnerů odpovědělo, že jejich klíčoví zákazníci jsou ve vztahu k moderním technologiím a inovacím převážně konzervativně naladění,“ řekl Marek Prorok, specialista na AI a VR řešení v Zebra systems. „Proto nás aktuální výsledky, které ilustrují mnohem optimističtější pohled na inovativní technologie, příjemně překvapily.“

Zdroj: Zebra systems