Amazon představil prodejnu, která se obejde bez front a pokladen

6. 12. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Amazon.com
Amazonu nikdy nechyběla invence, pokud jde o nové formy nakupování. V potravinách Amazon Go zákazník nenajde žádné pokladny, jen si vezme, co chce, a jde ven. Placení obstará elektronika.

Amazon představil koncept prodejny budoucnosti. Ve svém domovském Seattlu otevřel potraviny Amazon Go, kam zákazník přijde, vezme si, co potřebuje, a odejde, aniž by se musel zastavit u pokladny a platit.

Ne, Amazon nerozdává jídlo zdarma. Prodejna je přímo nabitá elektronikou, která sleduje nakupující, dokáže rozeznat, jaké zboží si vzali z polic, a ukládá tyto informace do virtuálního košíku. Když zákazník vyjde ven, strhne mu Amazon příslušnou částku z účtu a pošle mu účtenku.

Podmínkou je, že zákazník disponuje účtem na Amazonu, kompatibilním chytrým telefonem s bezplatnou aplikací a také určitou benevolencí, pokud jde o soukromí. Tolik kamer ho totiž zřejmě ještě nikdy nesledovalo.

U nákupu to navíc samozřejmě nekončí. Amazon bude využívat obrovské množství nasbíraných dat k dalším komerčním aktivitám, přičemž elektronika bude sledovat i to, na které zboží se zákazníci dívali, i když si ho nakonec nekoupili.

První Amazon Go je zatím beta provozu a nakupovat v něm mohou jen zaměstnanci Amazonu. Veřejnosti se prodejna otevře na začátku roku 2017 a bude to jen začátek. Celkem chce Amazon po celých Spojených státech otevřít dva tisíce různých prodejen.

Kromě malých prodejen jsou v plánu i obří obchody, ve kterých si budou zákazníci objednávat zboží prostřednictvím dotykových panelů nebo mobilních zařízení a následně si celý nákup vyzvednou u východu.

Channeltrends letní speciál

Prodejny budou disponovat vysokou automatizací, ale lidských zaměstnanců se – zatím – úplně nezbaví. Minimálně do té doby, než Amazon vyvine roboty schopné doplňovat zboží do regálů a informovat zákazníky, kde najdou mouku...

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta