Jakou změnu podle vás vnese do distribuce masivní nástup AI?
Integrace a využití nových technologií se bude postupně dotýkat naprosté většiny oblastí firmy. Někde půjde o analýzu dat, jinde o pomoc s prodejem. Svůj kus práce odvedou nástroje použitelné v logistice nebo v HR. O marketingovém oddělení ani není třeba mluvit, zde je AI standardem již dnes. Otázkou je, v jakém rozsahu a jak rychle budou firmy AI nasazovat. Na mnohých místech se to již běžně děje, možnosti jsou však dále, než si většina z nás vůbec dovede představit.
Považujete se za AI-ready distributora? Jaké interní změny děláte?
Jsme těmto technologiím otevřeni a interně podporujeme AI ambasadory, kteří kultivují firemní prostředí. Organizujeme školení a sami se vzděláváme.
Jak z těchto interních změn budou moct těžit reselleři?
Jedním z cílů je vyšší informační hodnota nebo například vylepšení cílení kampaní a nabídek.

Tento text původně vyšel v tištěném vydání magazínu Channeltrends z června 2025.
Další články si můžete přečíst na webu zde.
Magazín si můžete objednat i v elektronické podobě.
Vzděláváte své zaměstnance o AI?
Za zásadní považuji zejména kvalitní „use cases“, snažíme se tedy názorně ukazovat výhody využití nových technologií na příkladech z běžné praxe. Nedávno jsme prošli například školením společnosti Microsoft . To je však pouze střípek z komplexní mozaiky.
Jak podle vás AI proměňuje svět IT jako takový?
Dnes je fráze „nic není nemožné“ pravdivější než kdy dříve. Kdo již dnes má náskok, bude se ostatním vzdalovat mílovými kroky. Současný stav bych přirovnal k další průmyslové revoluci, očekávám podobně zásadní vliv, jako to bylo například v začátcích internetu. Pokud jste ještě nezačali, dnes je ten pravý den.
Sledujte seriál Anketa Channeltrends o distribuci nebo obecnější seriál Zaostřeno, kde se ptáme odborníků z českého a slovenského trhu na trendy v oblasti nabídky, poptávky i příležitostí pro prodejní kanály, které rezonují v jejich produktovém segmentu.
S jakými výzvami se trh – výrobci, distributoři, reselleři, koncoví zákazníci – bude muset potýkat?
Doba je extrémně dynamická a vyžaduje velké množství změn v interních procesech, ale zejména také v nastavení mysli. Otevřenost a přístup se stávají klíčovou výbavou nezbytnou pro úspěch. Jsem přesvědčen, že to platí pro všechny. AI však nepřináší jen příležitosti, ale i hrozby a výzvy. Zmíním například kritické myšlení – musíme být připraveni nevěřit všemu a informace zpochybňovat.
Jaké příležitosti přináší AI pro resellery?
Jednoznačně možnost dosáhnout vyšší efektivity, a tedy i produktivity práce. Příležitost odlišit se, přinést hodnotu navíc svým partnerům a zákazníkům. Doplnit současný tým lidí používajících selský rozum o skupinu AI agentů a naučit je spolupracovat.
Zdroj: Channeltrends
Channeltrends (dříve ChannelWorld), který je určený pro prodejce, dodavatele služeb a profesionály v prodejním kanálu IT a CE, si můžete objednat i jako klasický časopis. V tištěném speciálu vydávaném čtvrtletně najdete články, rozhovory, komentáře, analýzy, přehledy partnerských programů a řadu dalších informací pro resellery, VAR a další profesionály působící v oblasti prodejního kanálu a distribuce.
Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.