APEK: České e-shopy tento týden utrží až 1,8 miliardy

27. 11. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © cienpiesnf - Fotolia.com
Tzv. Cyber Monday celoroční vrchol online nakupování v Severní Americe a Velké Británii v ČR zatím nemá tradici. I tak však Asociace pro elektronickou komerci očekává tento týden výrazný nárůst tržeb e-shopů.

APEK: České e-shopy tento týden utrží až 1,8 miliardyV České republice Cyber Monday v podstatě neznáme, i tak se kvůli předvánočním nákupům v týdnu od 26. 11. podle APEK tržby českých e-shopů výrazně zvýší.

Na pondělí 26. listopadu očekáváme významný skok, kdy se počet objednávek dostává až přes trojnásobek celoročního průměru,“ uvedl v oznámení výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Jan Vetyška.

Celkem by Češi měli na Vánoce podle Vetyšky utratit na internetu přibližně 16 miliard korun. „Největší objemy nákupů odstartuje právě Cyber Monday a v celém týdnu dosáhnou až 1,8 miliardy korun,“ dodává Vetyška.

Marketingový termín Cyber Monday, který letos připadá na pondělí 26. 11., znají internetoví nakupující na západě od roku 2005 a navazuje na tzv. Black Friday považovaný za začátek vánoční sezony v kamenných obchodech spojený s řadou slev.

Zdroj: APEK

Čtěte dále

Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu