APEK nabídne bezplatné právní poradenství tápajícím e-tailerům

14. 8. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Mopic - Fotolia.com
Kvůli trvajícím nejasnostem, které panují mezi českými internetovými obchodníky například ohledně reklamací nebo odstoupení od kupní smlouvy, podá APEK svým členům pomocnou ruku.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) v tiskové zprávě uvádí, že české e-tailery stále trápí některé nejasnosti spojené s právními otázkami, například v oblasti reklamací nebo odstoupení od smlouvy. APEK se rozhodla oslovit své členy a pomoci jim novou infografikou, ale i bezplatným právním poradenstvím.

Nejčastější otázky, se kterými se na APEK obracejí její členové, se týkají postupu během reklamace, platných lhůt a okamžiku jejich započetí nebo nároků spotřebitele a obchodníka.

Na úvod je třeba zmínit to nejdůležitější. Přes velkou diskuzi spojenou s účinností Nového občanského zákoníku zůstala zachována záruční lhůta 24 měsíců,“ uvedl Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

Důležité pro obchodníky je také to, že při řešení reklamace v e-shopech není pro moment přijetí a tedy zahájení reklamace nutné samotné zboží. Klíčový je samotný úkon provedený nakupujícím, například zaslání informace e-mailem. Tento moment se pak dotýká jak záruční lhůty, tak i lhůty pro vyřízení konkrétní reklamace.

Obchodníky dále zajímá, jak postupovat v případě poškozených obalů u vráceného zboží nebo jak nárokovat na zákazníkovi náklady za případné poškození zboží při odstoupení od smlouvy během 14 dnů od koupě.

Informovat, dodržovat, očekávat

Obchodníci musí při prodeji na internetu počítat s tím, že zákazníci od kupní smlouvy odstupují. V takovém případě má prodávající nárok na náklady spojené s vrácením zboží. Tím se ovšem rozumí náklady na dopravu zboží zpět, nikoli například na převzetí či kontrolu vraceného zboží,“ říká Jan Vetyška.

Zároveň dodává, že tím však rozhodně není dotčeno právo z odpovědnosti za škodu, pokud spotřebitel vrátí poškozené zboží. Naopak otázka poškozených obalů má velmi otevřenou odpověď a vždy záleží na konkrétní situaci.

APEK se v reakci na množící se dotazy rozhodla rozšířit svou pomoc prostřednictvím právního poradenství. Členům APEK bude poskytováno bezplatně.

Infografika – Vzkaz APEK tuzemským e-tailerům

Channeltrends letní speciál

Zdroj: APEK

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen