Apple má za sebou další čtvrtletní pokles, nedaří se Macům

6. 11. 2023
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Corgarashu - Fotolia.com
Lepší výsledky i připsaly iPhony a kategorie služeb, celkové výsledky překonaly očekávání analytiků.

Společnost Apple zveřejnila výsledky svého hospodaření za čtvrtý kvartál fiskálního roku 2023. Z nich vyplývá, že tržby meziročně klesly o 1 % na 89,5 miliardy dolarů, a to zejména kvůli 34% propadu v prodejích počítačů Mac.

Analytici poukazují na to, že se všeobecně očekávalo, že Apple v tomto čtvrtletí skončí v záporných číslech. Společnost se nadále potýká s obtížnou ekonomickou situací, která obecně omezuje výdaje na dražší zboží, a zároveň cítí tlak ze strany Huawei na důležitém trhu v Číně.

Prodeje iPhonů ve sledovaném období meziročně vyrostly o 4 % na 43,8 miliardy dolarů, tržby za Macy dosáhly 7,6 miliardy. Oslabily i tržby za tablety iPad, konkrétně o 10 % na 6,4 miliardy, nositelná elektronika si připsala 3% ztrátu na 9,3 miliardy dolarů.

Channeltrends letní speciál

Výsledky Applu tak zachraňovala divize služeb, která v posledním čtvrtletí fiskálního roku 2023 vyrostla o povzbudivých 16 % na 22,3 miliardy dolarů. Kategorie služeb za celý letošní rok přinesla společnosti 85 miliard dolarů, v roce 2022 to bylo 78 miliard.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen