AWS se pouští do internetu věcí, představilo kameru DeepLens podporující strojové učení

1. 12. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: IDG News Service
Poskytovatel cloudových služeb poprvé představil vlastní hardware. Kamera DeepLens je první vlaštovkou budoucí rodiny zařízení podporujících strojové učení, které mají společně s podpůrnými platformami posloužit jako základ nových inovativních řešení.

Zatímco společnost Amazon je proslulá svým hardwarem, ať jde o čtečku Kindle nebo chytrý reproduktor Alexa, její dceřiná firma Amazon Web Services (AWS) se vždy zabývala výhradně cloudovými službami. Až doposud.

AWS využilo své konference Re:Invent 2017 nejen k oznámení změn v partnerské podpoře, ale také k představení nové bezdrátové HD kamery DeepLens podporující strojové učení. Právě tato vlastnost jí má dát široké možnosti využití.

Na konferenci zazněly spíše jednoduché a lehce stravitelné příklady (kamera se naučí registrační značku auta a otevře mu garáž, případně pozná, že pes vyskočil na gauč a okřikne ho, zatímco člověka ne), ale skutečné využití najde v komerční sféře.

AWS uvádí, že typickou vertikálou pro tuto technologii bude vzdělávání, kde studenty naučí principům strojového učení, ale možnosti inteligentních kamery a jejich integrace s dalšími platformami jsou výrazně širší.

Kamera DeepLens je pouze jedním ze členů budoucí rodiny zařízení, která budou spolupracovat se službou Amazon SageMaker, jež slouží jako základ pro vývoj, nasazování a správu řešení postavených na strojovém učení. Spolupracovat bude i s dalšímu službami využívajícími kognitivní technologie.

Cyber25

Samotná kamera je již při vybalení z krabicevybavena vzorovými projekty, kódy a modely, ale AWS očekává, že partnerská komunita využije příležitosti a vyvine na základě DeepLens a podpůrných platforem svá vlastní řešení.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %