Canalys: Reselleři vnímají partnerské programy jako zásadní součást vztahů s výrobci

9. 9. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © valentinT - Fotolia.com
Na škále od jedné do deseti ohodnotily oslovené firmy význam partnerských programů osmičkou. Nejzásadnějším prvkem jsou pro respondenty zpětné rabaty.

Šetření analytické společnosti Canalys odhalilo vysokou důležitost, kterou reselleři přikládají partnerským programům. Společnosti měly na škále od jedné do deseti ohodnotit význam partnerského programu v rámci vztahu s výrobci. Průměrný výsledek, získaný na vzorku 130 firem, byl osm.

Výsledek ukazuje, že pro dosažení úspěsné strategie musí výrobci kromě produktů a služeb investovat i do svých programů. Za posledních 18 měsíců jsme pozorovali, jak více než tucet velkých výrobců provádí zásadní změny ve svých programech, aby si udrželi konkurenceschopnost. Inovace produktů se nikdy nezastaví, ale inovace programů také ne,“ uvedl Alex Smith, analytik společnosti Canalys.

Nejdůležitější jsou zpětné rabaty

Šetření odhalilo i to, které části partnerských programů považují firmy za nejdůležitější. Na prvním místě jsou zpětné rabaty, následované registrací zakázek, generováním leadů (kontaktů na potenciální klienty), account management a slevy předem.

Zpětné rabaty označilo za nejdůležitější benefit 26 % oslovených partnerů. Generování leadů pak v pětici nejdůležitějších výhod zmínilo 66 % respondentů.

Tyto benefity jsou podle Canalys základními stavebními kameny každého programu. Každý z nich má přímý vliv na partnerovu schopnost najít obchodní příležitost, využít ji a následně obchod úspěšně dokončit. Pokud je výrobce nenastaví správně, nebude jeho partnerská strategie úspěšná.

Cyber25 Early

Další v pořadí jsou z hlediska významnosti prostředky na rozvoj trhu (MDF), školení, partnerské portály a specializace. Jako nejméně důležité pak oslovení partneři uvedli například branding, individuální odměny za prodej nebo přístup na akce pořádané výrobci.

Zdroj: Canalys

Čtěte dále

Anect začíná novou etapu, do vedení se staví Filip Winkelhofer
Anect začíná novou etapu, do vedení se staví Filip Winkelhofer
Energie v pohybu: První společná akce ALSO a Huawei spojila technologie, udržitelnost a pohyb
Energie v pohybu: První společná akce ALSO a Huawei spojila technologie, udržitelnost a pohyb
René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu
René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu
Peter Majdak a Veronika Závodná posilují obchodní tým TP-Linku
Peter Majdak a Veronika Závodná posilují obchodní tým TP-Linku
AI transformace: Připravte svůj byznys na revoluci s umělou inteligencí
AI transformace: Připravte svůj byznys na revoluci s umělou inteligencí
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram