Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi

17. 12. 2024
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: Depositphotos
Xiaomi se daří díky diverzifikaci portfolia, Apple je zase jednoznačný lídr co do hodnoty dodávek.

Společnost Canalys ve své aktuální zprávě uvádí, že globální trh s chytrými náramky a hodinkami ve třetím čtvrtletí meziročně vzrostl o 3 % na 52,9 milionu kusů. Polepšily si všechny tři kategorie zařízení – základní náramky, základní hodinky i chytré hodinky.

Segment základních náramků se poprvé od třetího kvartálu 2020 vrátil k růstu a oproti stejnému období roku 2023 vzrostl o 7 % s 10,4 milionu dodaných kusů. Pozitivnímu zvratu pomohlo zejména nedávné uvedení náramku Mi Band 9 od Xiaomi a Galaxy Fit3 od Samsungu.

Tabulka – Vývoj trhu chytrých náramků a hodinek v 3Q24 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 3Q24

Podíl 3Q24

Prodej 3Q23

Podíl 3Q23

Meziroč. změna

1. Apple 

8,5

16,1 %

8,9

17,2 %

-3,6 %

2. Xiaomi

8,5

16,1 %

6,2

12,1 %

37,3 %

3. Huawei

7,1

13,5 %

5,1

10,1 %

38,5 %

4. Samsung

4,8

9,1 %

3,9

7,6 %

24,3 %

5. Noise

2,5

4,7 %

3,5

6,9 %

-29,6 %

ostatní

21,4

40,4 %

23,7

46,2 %

-10,0 %

Celkem

52,9

100,0 %

51,4

100,0 %

2,9 %

Segment základních hodinek začal v souvislosti se zpomalující poptávkou v Indii stagnovat a meziročně vzrostl o 3 % na 23,9 milionu kusů. Dodávky chytrých hodinek stouply o nepatrných 0,1 % na 18,5 milionu kusů – pokles Applu podle analytiků kompenzoval růst Huawei a Samsungu.

Xiaomi diverzifikuje

Canalys si rovněž povšiml, že Xiaomi dosáhlo nejvyššího objemu dodávek chytrých náramků od posledního kvartálu 2020, a to díky silné poptávce po náramcích Mi Band 9 a hodinkách Redmi Watch 5.

Graf 1 – Vývoj trhu chytrých náramků a hodinek podle výrobců

Vendor výrazně rozšířil svou nabídku, aby přilákal širší zákaznickou základnu, a přidal další líbivé vychytávky, jako jsou verze Pro, NFC a Active v případě náramků a verze Lite a Active v případě řady Redmi Watch 5 v různých barvách a provedeních.

„Takto diverzifikované nabídky umožňují společnosti Xiaomi zaměřit se na více cenových segmentů, což jí pomáhá získat větší podíl na trhu,“ podotkl Jack Leathem z Canalysu. „Důraz na základní produkty však vedl k 9% meziročnímu poklesu průměrné prodejní ceny, což je nejnižší úroveň pro Xiaomi od prvního čtvrtletí 2021.“

Povadlé vyspělé trhy

„Trh s chytrými náramky a hodinkami se vyznačuje regionálními rozdíly, přičemž rozvíjející se trhy vykazují silný růstový potenciál, zatímco Severní Amerika se potýká s problémy,“ uvedla Cynthia Chenová z Canalysu.

Rozvíjející se trhy podle Chenové nabízejí prodejcům možnost expanze prostřednictvím cenově výhodných zařízení, což dokazuje úspěch řady náramků Xiaomi a Galaxy Fit3 společnosti Samsung, které podpořily růst v Latinské Americe a v regionu EMEA.

Graf 2 – Podíl kategorií na trhu

„Naopak Severní Amerika čelí klesající poptávce, kterou brzdí snížená poptávka po starších modelech společnosti Apple a klesající podíl Fitbitu. Na vyspělých trzích totiž chybí přesvědčivé funkce, které by vedly k upgradům,“ doplnila analytička.

Konkurence se přiostřuje

„Trh základních nositelných náramků oživilo zavedení AMOLED displejů a pokročilých sledovacích funkcí,“ všiml si Leathem. „Produkty základní úrovně jsou stále na vzestupu, zejména díky novým zákazníkům na rozvíjejících se trzích, kteří hledají cenově dostupný přístup k prémiovým funkcím.“ 

Takováto demokratizace špičkových technologií podle Canalysu zvýšila očekávání spotřebitelů od nositelných zařízení, ale také zintenzivnila konkurenci, snížila ziskové marže a tlačila na prodejce, aby inovovali.

Graf 3 – Podíly výrobců podle dodávek a hodnoty

bitcoin školení listopad 24

Chytré hodinky, které podle odhadů budou ve třetím čtvrtletí 2024 představovat pouze 35 % dodávek, ale 74 % tržní hodnoty, jsou i nadále rozhodujícím segmentem pro realizaci ambicí vendorů v oblasti prémiovosti.

„Aby si prodejci udrželi konkurenceschopnost, musejí i nadále investovat do softwaru a hardwaru, které jim pomohou dostat se do čela odvětví, například prostřednictvím poznatků založených na strojovém učení, dvouprocesorové architektury a pokročilého sledování spánku,“ uzavírá analytik.

Zdroj: Canalys

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
ComSource: Co přinese rok 2025? Deepfake, zneužití AI i útoky na kritickou infrastrukturu
ComSource: Co přinese rok 2025? Deepfake, zneužití AI i útoky na kritickou infrastrukturu
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Heureka.cz, APEK: Heureka, česká e-commerce loni vyrostla o 5 %
Heureka.cz, APEK: Heureka, česká e-commerce loni vyrostla o 5 %
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14