Canalys: V roce 2016 se prodá 7,5 milionu chytrých hodinek s mobilní konektivitou

18. 7. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Samsung
Nástup nositelné elektroniky vybavené SIM kartou začíná v segmentu chytrých hodinek. Prodej těchto zařízení má v příštích čtyřech letech růst o 63 % ročně a v roce 2020 má přesáhnout 53 milionů.

Podle prognózy společnosti Context se za rok 2016 globálně prodá celkem 7,5 milionu chytrých hodinek vybavených podporou mobilních sítí. Dosud byly hodinky zcela závislé na propojení s chytrým telefonem, ale nová možnost může vést k jejich osamostatnění coby nezávislých zařízení.

Context zároveň věří ve velmi vysokou poptávku. Prodej chytrých hodinek s vestavěnou SIM kartou (eSIM) má v příštích letech růst o 63 % ročně a v roce 2020 by se mělo celosvětově prodat již 53,6 milionu kusů.

V letošním roce se mají o prodej postarat nové Apple Watch společně s modely Samsung Gear S2 Classic 3G/4G nebo LG Watch Urbane 2nd Edition LTE. Platformy Tizen a Android Wear již nabízejí podporu mobilní konektivity.

Druhá fáze specifikací eSIM umožní vyvíjet nezávislejší chytré hodinky s vylepšenou uživatelskou zkušeností, co se týče mobilního připojení. Uživatelé si budou brzy moci snadno vybrat konkrétního operátora a začít platit měsíční paušály,“ uvedl analytik Canalys Daniel Matte.

V průběhu zbytku roku se na trhu objeví řada nových chytrých hodinek s podporu LTE a GPS/GNSS díky dostupnosti nových čipsetů typu LTE Category 1,“ dodal Matte.

Tyto nové technologie se podle Canalys naplno projeví v roce 2017, kdy také dojde k největšímu nárůstu prodeje. Poptávku po chytrých hodinkách v příštích letech potáhne také integrace zdravotních a fitness senzorů, podpora navigačních systémů a delší výdrž baterie. Poroste také ekosystém aplikací pro watchOS a Android Wear.

Graf – Prognóza prodeje hodinek s podporu mobilních sítí

Canalys - prodej hodinek s podporou LTE

Zdroj: Canalys

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu