Canon: Češi nacházejí na tiskárně cizí pracovní smlouvy i výplatnice

14. 11. 2022
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © lightpoet - Fotolia.com
Celkem 23 % dotázaných někdy přišlo k firemní kopírce a zjistilo, že na ní leží dokument, který někdo vytiskl před nimi, ale pak si ho zapomněl odnést.

Společnost Canon odhalila, že čtvrtina respondentů z řad českých firem přiznala, že někdy našla na sdílené kopírce vytištěný citlivý dokument, který nebyl určen pro jejich oči. Každý čtvrtý pak dokonce přiznal, že si „objev“ nejprve prohlédl a pak teprve předal osobě, které patří.

Podle průzkumu se nejčastěji jednalo o pracovní smlouvu některého ze zaměstnanců, informace o klientech nebo interní dokumenty, ale občas na kopírce lidé našli i soukromé materiály včetně okopírované občanky, nebo dokonce cizí výplatní pásku.

Každý čtvrtý nálezce přitom zároveň přiznal, že si dokument nejprve prohlédl a pak jej teprve předal osobě, které patří. Necelá desetina (9 %) z nich jej raději rovnou vyhodilo nebo skartovalo.

Graf – Nálezy ve firemních tiskárnách

Zdroj: Canon

Řešením je cloud

Canon upozorňuje, že potenciální nebezpečí se týká většiny českých kanceláří. Z průzkumu vyplývá, že svou vlastní tiskárnu nebo kancelářskou multifunkci má na pracovním stole pouze 5 % zaměstnanců.

Více než polovina (52 %) respondentů v průzkumu uvedla, že tiskárnu v jejich firmě sdílí více než 6 lidí, v každém šestém podniku je to dokonce 20 a více zaměstnanců.

Bezpečnostní trhliny, které z manipulování s papírovými dokumenty vyplývají, lze podle expertů Canonu zásadně eliminovat využitím nástrojů digitální kanceláře.

To podle společnosti zahrnuje zejména převedení firemních procesů do cloudu a využívání systémů, jejichž spolehlivost je pravidelně testována, takže odolají i pokročilým hackerským útokům.

Cyber25 Early

Díky cloudovým nástrojům má také vedení firmy možnost kontrolovat, kdo a jak s dokumentem zachází, a to i v dnešní zcela běžné situaci, kdy zaměstnanec pracuje z domova nebo chalupy.

Zdroj: Canon

Čtěte dále

Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho