Canon: Trvalý home office je v nedohlednu, firmy nadále prosazují práci z kanceláře

22. 6. 2021
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: maryviolet / stock.adobe.com
Během pandemie poslalo většinu zaměstnanců pracovat z domova jen 10 % firem. Zhruba polovina firem umožňovala individuální home office, kdežto bez jakékoli změny pracovalo 20 % dotázaných.

Společnost Canon uvádí, že přestože se práce z domu v posledním měsících stala velkým fenoménem, jen 10 % procent českých firem nechalo i za nejpřísnějšího lockdownu většinu svých zaměstnanců na home office.

Celé tři čtvrtiny z oslovených podniků dále uvedly, že ani po opadnutí pandemie neuvažují o trvalé možnosti práce z domova a tlačí na co nejrychlejší návrat do kanceláří.

Na první vlnu vládních opatření podle průzkumu razantně – tedy kompletním přesunem na home office – zareagovalo pouhé jedno procento dotázaných.

Téměř 53 % podniků v průzkumu uvedlo, pokračovalo v práci klasicky z kanceláře, ale svým zaměstnancům umožnily individuální home office ve zvýšené míře.

Střídavý režim v kanceláři/doma mezi jednotlivými týmy podle Canonu aplikovalo 17 % firem a bez jakékoliv změny pracovalo z kanceláří celých 20 % z oslovených firem.

Budoucnost práce z domova

Canon upozorňuje, že pandemie a související omezení se ale nyní pomalu stávají minulostí a vyvstává otázka, jak se k této situaci postaví zaměstnavatelé.

Z výzkumu vyplývá, že každá druhá česká firma najíždí na obvyklý režim, který panoval před pandemií: práce z kanceláře s možností občasného home office. Třetina z oslovených zavelela k návratu všech zaměstnanců do kanceláří okamžitě, jak jen to bylo možné.

Jen 15 % podniků má podle průzkumu v plánu častější využívání práce z domu než před pandemií a pouhá dvě procenta přijala „nový normál“ natolik, že v posledních měsících zredukovala své kancelářské prostory.

Společnost dodává, že ji závěry výzkumu překvapily. Ukázalo se totiž, že většina českých firem nebyla i přes nepříznivou situaci ochotná radikálně měnit své pracovní procesy a raději si nechávala zaměstnance ‚na dohled‘.

Je možné, že v tom svou roli sehrálo i určité zpátečnictví a obavy z nižší produktivity lidí na home office,“ komentuje Eva Kučmášová, šéfka komunikace Canonu ve střední Evropě.

Zdroj: Canon

Čtěte dále

Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně