Češi milují digitální peněženky, pro třetinu jsou nejpohodlnější způsob platby

Včera
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Koncept digitální peněženky, která řídí používání pomocí blockchainu a chytrých kontaktů
Autor: Shutterstock
Mobilní platby podle PayU nabírají na popularitě. Digitální peněženky, jako jsou Apple Pay a Google Pay, se stávají nejoblíbenější platební metodou českých spotřebitelů.

Podle průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU považuje 31 % tuzemských online nakupujících digitální peněženky za nejpohodlnější způsob platby. Tradiční platby kartou jsou nejpohodlnější pro 24 % a QR kódy pro 20 % respondentů.

Průzkum ukázal, že dvě třetiny (66 %) lidí, kteří nakupují online, mají s používáním digitálních peněženek praktickou zkušenost. Nejvyšší míra využívání je u mladých lidí ve věku 18–24 let, kde digitální peněženku vyzkoušelo 79 % respondentů.

René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu Přečtěte si také:

René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu

Pro tuto generaci je podle analytiků platba přes digitální peněženku tak běžná, že každý třetí by podle průzkumu opustil e-shop, pokud by nenabízel možnost platby pomocí Apple Pay nebo Google Pay.

„Chování zákazníků se mění. Většina nákupů dnes probíhá na mobilních zařízeních a lidé zároveň očekávají, že platbu dokončí na stejném zařízení – ideálně bez zadávání údajů, jen autorizací pomocí otisku prstu nebo skenu obličeje,“ komentuje Martin Prunner, country manager PayU pro Českou republiku a Slovensko.

Hlavní motivace? Rychlost nákupu

Respondenti oceňují digitální peněženky především pro jejich rychlost (79 %), jednoduchost (48 %) a bezpečnost (39 %). Platby proběhnou během několika vteřin, často po autorizaci otiskem prstu nebo naskenováním obličeje, bez nutnosti zadávat údaje z karty.

Chuť Čechů zkoušet nové technologie také napomáhá popularitě inovativních platebních metod. Data obecně ukazují, že Češi jsou otevření inovacím v placení, pokud přinášejí pohodlí a vzbuzují důvěru. 

Cyber25 Early

 „Digitální peněženky mají potenciál stát se standardem online plateb. Tržní vývoj směřuje k úplné tokenizaci a vyjádření karetních společností naznačují, že v horizontu několika let bude mobil nejen místem nákupu, ale i primárním platebním nástrojem,“ uzavírá Martin Prunner. 

grafy k průzkumu PayU ohledně využívání digitálních peněženek českými spotřebiteliAutor: PayU
grafy k průzkumu PayU ohledně využívání digitálních peněženek českými spotřebiteliAutor: PayU

Zdroj: PayU

Čtěte dále

Budoucnost SOC center stojí na AI, bez lidského ověřování se ale neobejdou
Budoucnost SOC center stojí na AI, bez lidského ověřování se ale neobejdou
Algotech znovu na nákupech, vstupuje do firmy Expinit
Algotech znovu na nákupech, vstupuje do firmy Expinit
Kybernetické hrozby rostou, škody sahají do astronomických výšin
Kybernetické hrozby rostou, škody sahají do astronomických výšin
SoftwareOne úspěšně dokončil akvizici společnosti Crayon
SoftwareOne úspěšně dokončil akvizici společnosti Crayon
Pavla Frindtová řídí HR ve společnosti Schneider Electric
Pavla Frindtová řídí HR ve společnosti Schneider Electric
Češi milují digitální peněženky, pro třetinu jsou nejpohodlnější způsob platby
Češi milují digitální peněženky, pro třetinu jsou nejpohodlnější způsob platby