Češi milují digitální peněženky, pro třetinu jsou nejpohodlnější způsob platby

11. 7. 2025
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Koncept digitální peněženky, která řídí používání pomocí blockchainu a chytrých kontaktů
Autor: Shutterstock
Mobilní platby podle PayU nabírají na popularitě. Digitální peněženky, jako jsou Apple Pay a Google Pay, se stávají nejoblíbenější platební metodou českých spotřebitelů.

Podle průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU považuje 31 % tuzemských online nakupujících digitální peněženky za nejpohodlnější způsob platby. Tradiční platby kartou jsou nejpohodlnější pro 24 % a QR kódy pro 20 % respondentů.

Průzkum ukázal, že dvě třetiny (66 %) lidí, kteří nakupují online, mají s používáním digitálních peněženek praktickou zkušenost. Nejvyšší míra využívání je u mladých lidí ve věku 18–24 let, kde digitální peněženku vyzkoušelo 79 % respondentů.

René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu Přečtěte si také:

René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu

Pro tuto generaci je podle analytiků platba přes digitální peněženku tak běžná, že každý třetí by podle průzkumu opustil e-shop, pokud by nenabízel možnost platby pomocí Apple Pay nebo Google Pay.

„Chování zákazníků se mění. Většina nákupů dnes probíhá na mobilních zařízeních a lidé zároveň očekávají, že platbu dokončí na stejném zařízení – ideálně bez zadávání údajů, jen autorizací pomocí otisku prstu nebo skenu obličeje,“ komentuje Martin Prunner, country manager PayU pro Českou republiku a Slovensko.

Hlavní motivace? Rychlost nákupu

Respondenti oceňují digitální peněženky především pro jejich rychlost (79 %), jednoduchost (48 %) a bezpečnost (39 %). Platby proběhnou během několika vteřin, často po autorizaci otiskem prstu nebo naskenováním obličeje, bez nutnosti zadávat údaje z karty.

Chuť Čechů zkoušet nové technologie také napomáhá popularitě inovativních platebních metod. Data obecně ukazují, že Češi jsou otevření inovacím v placení, pokud přinášejí pohodlí a vzbuzují důvěru. 

Channeltrends letní speciál

 „Digitální peněženky mají potenciál stát se standardem online plateb. Tržní vývoj směřuje k úplné tokenizaci a vyjádření karetních společností naznačují, že v horizontu několika let bude mobil nejen místem nákupu, ale i primárním platebním nástrojem,“ uzavírá Martin Prunner. 

grafy k průzkumu PayU ohledně využívání digitálních peněženek českými spotřebiteliAutor: PayU
grafy k průzkumu PayU ohledně využívání digitálních peněženek českými spotřebiteliAutor: PayU

Zdroj: PayU

Čtěte dále

Anketa Channeltrends o AI v distribuci: Odpovídá Pavel Jarolímek (TD Synnex)
Anketa Channeltrends o AI v distribuci: Odpovídá Pavel Jarolímek (TD Synnex)
EET Group uzavírá partnerství se SystemHouse Solutions
EET Group uzavírá partnerství se SystemHouse Solutions
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Češi milují sluchátka i powerbanky, v příslušenství k mobilům mají miliardy
Češi milují sluchátka i powerbanky, v příslušenství k mobilům mají miliardy
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen