Podle průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU považuje 31 % tuzemských online nakupujících digitální peněženky za nejpohodlnější způsob platby. Tradiční platby kartou jsou nejpohodlnější pro 24 % a QR kódy pro 20 % respondentů.
Průzkum ukázal, že dvě třetiny (66 %) lidí, kteří nakupují online, mají s používáním digitálních peněženek praktickou zkušenost. Nejvyšší míra využívání je u mladých lidí ve věku 18–24 let, kde digitální peněženku vyzkoušelo 79 % respondentů.
Pro tuto generaci je podle analytiků platba přes digitální peněženku tak běžná, že každý třetí by podle průzkumu opustil e-shop, pokud by nenabízel možnost platby pomocí Apple Pay nebo Google Pay.
„Chování zákazníků se mění. Většina nákupů dnes probíhá na mobilních zařízeních a lidé zároveň očekávají, že platbu dokončí na stejném zařízení – ideálně bez zadávání údajů, jen autorizací pomocí otisku prstu nebo skenu obličeje,“ komentuje Martin Prunner, country manager PayU pro Českou republiku a Slovensko.
Hlavní motivace? Rychlost nákupu
Respondenti oceňují digitální peněženky především pro jejich rychlost (79 %), jednoduchost (48 %) a bezpečnost (39 %). Platby proběhnou během několika vteřin, často po autorizaci otiskem prstu nebo naskenováním obličeje, bez nutnosti zadávat údaje z karty.
Chuť Čechů zkoušet nové technologie také napomáhá popularitě inovativních platebních metod. Data obecně ukazují, že Češi jsou otevření inovacím v placení, pokud přinášejí pohodlí a vzbuzují důvěru.
„Digitální peněženky mají potenciál stát se standardem online plateb. Tržní vývoj směřuje k úplné tokenizaci a vyjádření karetních společností naznačují, že v horizontu několika let bude mobil nejen místem nákupu, ale i primárním platebním nástrojem,“ uzavírá Martin Prunner.
Zdroj: PayU