Česká e-komerce v růstu překonává evropskou

19. 6. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © tashatuvango - Fotolia.com
V roce 2014 dosáhly obraty evropských internetových prodejců 423,8 miliard eur, což znamená růst o více než 14 %. ČR je na tom ještě lépe.

E-komerce ve státech EU dosáhla obratu 368,7 miliardy eur, z toho prodejci z ČR vydělali přibližně 3,1 miliardy eur. Ukazuje to výzkum evropské asociace Ecommerce Europe ve spolupráci s národními asociacemi a agenturou GfK.

Prodej zboží a služeb po internetu i nadále celosvětově roste. V roce 2014 dosáhl na vyšší celkové obraty než Evropa pouze region Asie – Pacific, a to především díky obrovskému úspěchu e-komerce v Číně,“ uvedl k údajům Jan Vetyška výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která se za ČR připravila do příprav studie.

V České Republice rostly online prodeje přibližně o 16 %. Podle údajů APEK a Heureka.cz si u nás v roce 2014 spotřebitelé koupili zboží po síti v hodnotě 67 miliard korun. Dalších téměř 20 miliard přinesl prodej služeb.

Je zřejmé, že prodej po internetu stále ani zdaleka nedosáhl svého stropu. Podle informací z prvního čtvrtletí v ČR se zdá, že růst u nás dosáhne ještě vyšších hodnot, než se původně očekávalo. Oproti roku 2014 evidujeme asi 18 % nárůst,“ komentuje stav Jan Vetyška.

Infografika: Ekomerce v Evropě

E-komerce v Evropě

Zdroj: Ecommerce Europe

Zatímco v roce 2009 se e-komerce podílela na celoevropském HDP z 1,27 %, loni šlo již o 2,45 %. Vzhledem k dalšímu očekávanému růstu by v roce 2020 mohl internetový prodej dosáhnout až na 6 % evropského HDP.

Zpráva včetně infografiky je volně ke stažení na webu Asociace Ecommerce Europe.

Zdroj: APEK

Čtěte dále

Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Objem dat skokově roste, zvyšuje rizika deepfake útoků
Objem dat skokově roste, zvyšuje rizika deepfake útoků
Photon Go: Chytrý přenosný projektor s ultra krátkou projekční vzdáleností od Optomy
Photon Go: Chytrý přenosný projektor s ultra krátkou projekční vzdáleností od Optomy
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu