Chcete osobní informace spotřebitelů pro marketing? Něco za něco

28. 1. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © filograph - Fotolia.com
Studie IBM ukazuje, že spotřebitelé jsou ochotni sdílet s firmami své osobní informace, ale výměnou za to očekávají další výhody.

Podle průzkumu, kterého se zúčastnilo přes 30 000 spotřebitelů z celého světa, jsou lidé  ve srovnání s loňským rokem podstatně ochotnější sdílet s prodejci současnou polohu skrze GPS. Jejich počet se téměř zdvojnásobil a dosáhl 36 % respondentů.

Necelá třetina dotázaných spotřebitelů by s obchodníky sdílelo odkazy na své profily na sociálních sítích a 38 % by jim poskytlo své číslo na mobil k zasílání textových zpráv.

Co zákazník chce?

Přestože naprostá většina prodejců uvádí jako svůj cíl omnichannel retailing (tedy prodej pomocí mobilních, online i tradičních obchodních kanálů k zajištění propojeného a osobního přístupu k zákazníkům), zákazníci sami o něj přímo nežádají, uvádí IBM.

Zákazníci spíše očekávají, že budou moci využít při nakupování technologie stejně, jako v jiných oblastech života.

Nejdůležitější je pak pro zákazníky podle studie konzistence cen napříč různými nákupními kanály. Cení si také možnosti dopravit domů zboží, které právě není skladem, a možnosti sledovat stav objednávky.

Důležitý je také konzistentní sortiment napříč všemi nákupními kanály a možnost vrátit přes internet nakoupené zboží na prodejně.

Přestává hrozit showrooming?

V roce 2013 uvedlo 84 % respondentů, že provedli svůj poslední nákup (mimo potravin) v kamenném obchodě. Letos se jejich počet snížil na 72 %. Překvapivě však za tímto trendem podle IBM nestojí „showrooming” - proces, kdy si spotřebitel zboží prohlédne v obchodě, ale nákup provede na internetu.

Přestože takto postupovalo více respondentů než loni (8 % namísto loňských šesti), jen 30 % všech on-line nákupů údajně vycházelo z showroomingu, což představuje oproti loňským 50 % výrazný pokles. Většinu on-line nákupů (70 %) provedli nakupující, kteří směřovali přímo na web.

Zdroj: IBM

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Objem dat skokově roste, zvyšuje rizika deepfake útoků
Objem dat skokově roste, zvyšuje rizika deepfake útoků
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Photon Go: Chytrý přenosný projektor s ultra krátkou projekční vzdáleností od Optomy
Photon Go: Chytrý přenosný projektor s ultra krátkou projekční vzdáleností od Optomy