Chcete osobní informace spotřebitelů pro marketing? Něco za něco

28. 1. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © filograph - Fotolia.com
Studie IBM ukazuje, že spotřebitelé jsou ochotni sdílet s firmami své osobní informace, ale výměnou za to očekávají další výhody.

Podle průzkumu, kterého se zúčastnilo přes 30 000 spotřebitelů z celého světa, jsou lidé  ve srovnání s loňským rokem podstatně ochotnější sdílet s prodejci současnou polohu skrze GPS. Jejich počet se téměř zdvojnásobil a dosáhl 36 % respondentů.

Necelá třetina dotázaných spotřebitelů by s obchodníky sdílelo odkazy na své profily na sociálních sítích a 38 % by jim poskytlo své číslo na mobil k zasílání textových zpráv.

Co zákazník chce?

Přestože naprostá většina prodejců uvádí jako svůj cíl omnichannel retailing (tedy prodej pomocí mobilních, online i tradičních obchodních kanálů k zajištění propojeného a osobního přístupu k zákazníkům), zákazníci sami o něj přímo nežádají, uvádí IBM.

Zákazníci spíše očekávají, že budou moci využít při nakupování technologie stejně, jako v jiných oblastech života.

Nejdůležitější je pak pro zákazníky podle studie konzistence cen napříč různými nákupními kanály. Cení si také možnosti dopravit domů zboží, které právě není skladem, a možnosti sledovat stav objednávky.

Důležitý je také konzistentní sortiment napříč všemi nákupními kanály a možnost vrátit přes internet nakoupené zboží na prodejně.

Channeltrends letní speciál

Přestává hrozit showrooming?

V roce 2013 uvedlo 84 % respondentů, že provedli svůj poslední nákup (mimo potravin) v kamenném obchodě. Letos se jejich počet snížil na 72 %. Překvapivě však za tímto trendem podle IBM nestojí „showrooming” - proces, kdy si spotřebitel zboží prohlédne v obchodě, ale nákup provede na internetu.

Přestože takto postupovalo více respondentů než loni (8 % namísto loňských šesti), jen 30 % všech on-line nákupů údajně vycházelo z showroomingu, což představuje oproti loňským 50 % výrazný pokles. Většinu on-line nákupů (70 %) provedli nakupující, kteří směřovali přímo na web.

Zdroj: IBM

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
Kulatý stůl o distribuci: Specialisté versus broadlineři (2. díl)
Kulatý stůl o distribuci: Specialisté versus broadlineři (2. díl)
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen