Check Point: Hackeři zneužívají Black Friday, podvody maskují za slevové akce

27. 11. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © adrian_ilie825 - Fotolia.com
První půlce listopadu podle expertů vzrostl počet phishingových e-mailů se „speciálními nabídkami“ o 80 % ve srovnání s říjnem. Uživatelé by proto v tomto obdob měli dávat zvýšený pozor na podvodné e-maily.

Společnost Check Point varuje před phishingovými podvody, které zneužívají nákupní slevy a akce kolem Black Friday a Cyber Monday. Firma v nedávné době zaznamenala 80% nárůst phishingových kampaní se speciálními nabídkami a slevovými akcemi.

Za posledních šest týdnů podle Check Pointu vzrostl počet phishingových e-mailů více než třináctkrát. Každý 826. doručený e-mail je phishingová zpráva, přitom ještě na začátku října byl phishingový podvod jen 1 z 11 000 e-mailů.

V první polovině listopadu dle společnosti stoupl počet phishingových e-mailů se „speciálními nabídkami“ o 80 % ve srovnání s říjnem. V podvodech se často skloňují slova jako „speciální“, „nabídka“, „výprodej“, „levné“ a „sleva %“.

Koronavirová opatření přináší nárůst online tržeb. Blíží se nákupní sezóna, takže můžeme očekávat i rekordní aktivitu kyberzločinců,“ upozorňuje Pavel Krejčí, security engineer v kyberbezpečnostní společnosti Check Point.

Phishingové kampaně jsou stále sofistikovanější, takže někdy může být složité podvod odhalit. S každým e-mailem a s každou nabídkou je potřeba zacházet opatrně. Není všechno zlato, co se třpytí,“ uzavírá.

Tipy pro bezpečné nakupování

Check Point v této souvislosti nabádá, aby uživatelé dávali pozor na příliš výhodné nabídky a na manipulativní tóny e-mailů. Zároveň by uživatelé nikdy neměli sdílet své přihlašovací údaje a dávat pozor na e-maily obsahující žádost o resetování hesla.

Channeltrends letní speciál

Pro vlastní bezpečnost by dále měli neměli platit online na webech, které nemají nainstalované SSL šifrování, a kontrolovat, zda e-mail neobsahuje překlepy, gramatické chyby nebo odkazy na weby s jinou doménou.

Zdroj: Check Point

Čtěte dále

Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
AI transformace: Připravte svůj byznys na revoluci s umělou inteligencí
AI transformace: Připravte svůj byznys na revoluci s umělou inteligencí
Peter Majdak a Veronika Závodná posilují obchodní tým TP-Linku
Peter Majdak a Veronika Závodná posilují obchodní tým TP-Linku
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram