Check Point: Podvodné e-maily stále častěji napodobují zprávy od WhatsAppu

2. 11. 2021
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Octus - Fotolia.com
Nejčastěji napodobovanou značkou při phishingových podvodech je i nadále Microsoft. S nárůstem online komunikace v důsledku pandemie se do žebříčku nejčastěji zneužívaných značek dostaly i sociální sítě.

Check Point Research, výzkumný tým společnosti Check Point Software Technologies, zveřejnil zprávu Brand Phishing Report zaměřenou na phishingové útoky ve třetím čtvrtletí 2021.

Analytici odhalili, že nejčastěji napodobovanou značkou při phishingových podvodech byl ve sledovaném období Microsoft. Celkem 29 % všech phishingových útoků napodobujících známé značky se týkalo právě Microsoftu.

DHL z druhého místa odsunul Amazon, a podle reportu letos také poprvé patří mezi nejčastěji napodobovaná odvětví trojice sociálních sítí. V Top 10 jsou podle Check Pointu WhatsApp, LinkedIn a Facebook.

Kyberzločinci se snaží neustále vylepšovat své techniky a zefektivnit krádeže osobních údajů. K tomu často využívají zprávy napodobující známé značky,“ vysvětluje Peter Kovalčík, regional director, security engineer EE v Check Pointu.

Jednotlivé značky podle něj mohou v boji s napodobováním bohužel udělat jen velmi málo. „Uživatelé by měli věnovat pozornost překlepům, názvu domén, špatným datům nebo jiným podezřelým detailům,“ dodává.

Channeltrends letní speciál

Nejčastěji napodobované značky ve phishingových podvodech ve 3. čtvrtletí 2021

  1. Microsoft (29 % všech phishingových podvodů napodobujících známé značky)
  2. Amazon (13 %)
  3. DHL (9 %)
  4. Bestbuy (8 %)
  5. Google (6 %)
  6. WhatsApp (3 %)
  7. Netflix (2,6 %)
  8. LinkedIn (2,5 %)
  9. PayPal (2,3 %)
  10. Facebook (2,2 %)

Zdroj: Check Point

Čtěte dále

Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Rittal racky VX IT: Klíč k moderní infrastruktuře v průmyslu i službách
Rittal racky VX IT: Klíč k moderní infrastruktuře v průmyslu i službách
Sophos a Halcyon vzájemně sdílejí informace pro lepší ochranu proti ransomwaru
Sophos a Halcyon vzájemně sdílejí informace pro lepší ochranu proti ransomwaru
Kulatý stůl o distribuci: Věčný optimismus specialistů (1. díl)
Kulatý stůl o distribuci: Věčný optimismus specialistů (1. díl)