Chystáte kampaň? Mezi formáty bannerů v ČR vedou square a double skyscraper

18. 9. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © varijanta - Fotolia.com
Klasické formáty pro on-line reklamní kampaně jsou v ČR stále nejpoužívanější. Vyplatí se vám však stále při přípravě on-line marketingové komunikace?

Studie společnosti Gemius se zabývala formáty on-line reklamních kampaní v regionu CEE. Výsledky ukázaly, že klasické bannery jsou stále nejrozšířenější volbou. V celém regionu byly součástí 84 % a v ČR 82 % display kampaní, a to navzdory jejich obecně nižší míře prokliku (CTR) oproti interaktivním formátům typu rich media.

Podle studie patří mezi nejpoužívanější standardní bannery na českém trhu square (300x300 px) a double skyscraper (300x600 px), které využívá asi 40 % display kampaní.

Nejklikanější standardní bannery jsou double skyscraper s průměrným CTR 0,25 %, leaderboard (0,18 %) a square (0,13%). Jejich průměrná míra prokliků je ovšem mnohonásobně nižší než CTR interaktivních bannerů, které v ČR dosahuje až 2,3 %. Snad i proto jejich obliba klesá. Například v roce 2011 byl jejich podíl v kampaních v ČR celých 94 %.

Podíl klasických bannerů v online reklamních kampaních v jednotlivých státech střední a východní Evropy

Navzdory rychle rostoucí popularitě interaktivních bannerů, obliba klasických formátů klesá velmi pomalu. Je to pravděpodobně způsobeno tím, že jejich příprava je mnohem jednodušší a většina vydavatelů je má ve svém portfoliu.

Cyber25

Díky tomu se jedna reklamní kreativa může použít na více reklamních serverech. Klasické reklamní bannery splňují svůj účel, přitom jejich cena je příznivější,“ uvedl v tiskové zprávě Radoslav Kapraň, sales manager společnosti Gemius.

Zdroj: Gemius

Čtěte dále

Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků