Cloudflare: Více než 13 % organizací se během útoku DDoS setkalo s vydíráním

24. 6. 2021
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: (c) Gorodenkoff - Fotolia.com
Na začátku roku směřovalo nejvíce útoků DDoS na telekomunikační společnosti, následoval průmysl spotřebitelských služeb a odvětví zabezpečení a vyšetřování.

Společnost Cloudflare uvádí, že v prvním čtvrtletí 2021 až 13 % obětí DDoS útoků uvedlo, že se staly zároveň obětí vydírání. Jedná se sice o mírný pokles v porovnání se čtvrtým kvartálem 2020, avšak z pohledu dlouhodobého trendu obětí útoků typu Ransom DDoS v meziročním srovnání setrvale přibývá.

Po zahájení DDoS útoku jeho pachatelé většinou přislíbí zastavení výměnou za zaplacené výkupné,“ řekl Michal Hebeda, sales engineer ze společnosti Zebra Systems.

Bezpečnostní odborníci se ale shodují na tom, že je velmi krátkozraké podobné výkupné hradit. V komunitě kyberzločinců se velmi rychle rozkřikne, že ochrana dané společnosti byla prolomena a oběť je připravena platit. Pochopitelně další útoky mohou následovat,“ upozorňuje.

Největším cílem jsou telekomunikace

K dalším zajímavým zjištěním zprávy podle Cloudflaru patří skutečnost, že nejčastěji se útočníci v prvním čtvrtletí zaměřovali na odvětví telekomunikací.

Pro toto odvětví to znamená skok ze šestého místa v posledním čtvrtletí loňského roku. Pomyslnou stříbrnou medaili získal průmysl spotřebitelských služeb a bronz bere odvětví zabezpečení a vyšetřování.

Ve sledovaném období trvalo více než 90 % útoků méně než jednu hodinu. Útoky s takto krátkou dobou trvání se mohou pokusit způsobit poškození, aniž by byly detekovány detekčními systémy.

Cyber25 Early

Útočníci podle společnosti mohou též využívat různé nástroje pro testování zátěže, které jsou dostupné na darknetu. Krátkými výboji například SYN flood mohou otestovat, jak je jejich cíl zabezpečen a dle výsledků se pak mohou rozhodnout pro větší útok s vyšší rychlostí a delší dobou trvání.

Zdroj: Cloudflare

Čtěte dále

Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb