ComSource: Počet DDoS útoků na české firmy se v červenci zdvojnásobil

23. 8. 2022
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: James Thew @Fotolia.com
Dvounásobný meziměsíční nárůst DDoS útoků mezi červnem a červencem nás vrací na úroveň z letošního dubna. Výrazně se však proměnil podíl regionů, ze kterých se útočilo.

Společnosti ComSource uvádí, že počet DDoS útoků vedených na české firmy v červenci rostl už druhý měsíc v řadě a oproti červnu se dokonce zdvojnásobil. Počet i objem těchto útoků se tak dostaly zpět na dubnovou úroveň, ovšem s tím rozdílem, že zdroj útoků se mezitím přesunul z Evropy do Asie.

V červenci se potvrdilo, že jedním z klíčových faktorů, které intenzitu DDoS útoků přímo ovlivňují, jsou klíčové geopolitické události. Kromě stále běžícího konfliktu na Ukrajině se zvažovala cesta předsedkyně americké Sněmovny reprezentantů na Tchaj-wan, se kterou nesouhlasila Čína,“ komentuje Michal Štusák z ComSource.

To je pravděpodobně i důvodem, proč se po dlouhé době dostaly do popředí kyberútoky z Asie místo Evropy a také proč Čína vyskočila na druhou příčku v pořadí zemí, odkud se útočí.“

ComSource dodává, že podíly škodlivého provozu z června a července jsou stále nízké ve srovnání s bezprecedentní vlnou útoků v letošním březnu (viz graf níže). Ta nastala těsně po začátku ruské invaze na Ukrajinu.

Graf – Podíl blokovaného provozu službou FlowGuard

Cyber25

Zdroj: ComSource

Čtěte dále

Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta