ČRa: Provázanost televize a internetu stoupá

25. 4. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © HaywireMedia - Fotolia.com
Výsledky průzkumu Českých Radiokomunikací ukazují rostoucí oblibu on-line archivů televizních pořadů a plány 40 % respondentů pořídit si to pěti let chytrou televizi.

České Radiokomunikace (ČRa) zadaly společnosti MRThink provést šetření ohledně přístupu uživatelům k on-line archivům televizních pořadů. Výsledky průzkumu s názvem Digimonitor ukázaly, že více než polovina Čechů využívá možnost sledovat své oblíbené pořady v televizních archivech, ovšem za předpokladu, že je to zdarma.

Placené služby tohoto druhu v současnosti využívá 14,7 % dotázaných; další čtvrtina projevila zájem o takovou službu do budoucna.

Z výsledků našeho průzkumu je jasně patrné, že propojování světa televize a internetu je trend, který je na vzestupu. Potvrzují to i zkušenosti z jiných zemí, které jsou v tomto procesu již dále,“ uvedl generální ředitel ČRa Michal Čupa.

Obr. 1 – Podíl Čechů sledujících televizní obsah z on-line archivů

Zdroj: ČRa

Poroste zájem o chytré televize

Většina Čechů preferuje přístup do online archivů zdarma (74,3 %). Ochotu platit poplatky kvůli sledování jednoho až dvou typů pořadů projevilo 16,8 % dotazovaných a 9 % je ochotno platit za přístup k více typům pořadů. Co se obsahu týče, dotazovaní projevili zájem hlavně o dokumenty o přírodě, stejně jako o české filmy a seriály. Přehrávalo by si je 72 % respondentů.

O investici do chytré televize s připojením k internetu uvažuje v horizontu příštích pěti let 40 % respondentů. Taková televize umožňuje sledování online TV archivu přímo na své velké obrazovce. Celkem 22,8 % respondentů navíc plánuje tuto koupi provést nejpozději do dvou let.

Obr. 2 – Plány spotřebitelů ohledně koupě chytré televize

Zdroj: ČRa

Průzkum dále ukázal, že příjmy českých vysílacích společností z video-on-demand (online videopůjčovna) a catch-up TV (opožděné přehrávání) trvale rostou. Podle ČRa budou české vysílací společnosti v roce 2020 generovat až 15 % svých celkových příjmů z různých forem online vysílání.

Průzkum byl proveden na vzorku 1208 obyvatel České republiky, v proporcích odpovídajících datům o celkové populaci.

Zdroj: České Radiokomunikace

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu