ČSÚ: Na internetu nakupuje téměř 40 % Čechů

3. 12. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © digieye - Fotolia.com
Z celkové české populace na internetu letos nakoupilo 39 % Čechů. Mezi internetovou populací činí podíl 53 %. Uvádí to Český statistický úřad v ročence Češi a internet v roce 2014.

Více než 3,4 mil. Čechů v roce 2014 nakoupilo přes internet. To je o pět procentních bodů více než loni, kdy na internetu nakoupilo 34 % populace.

Nakupování se těší větší oblibě zejména u mladších a středních věkových skupin. Pro internetové obchody jsou však stále nejzajímavější skupinou nakupujících ženy na rodičovské dovolené. Těch se nakupování prostřednictvím internetu věnuje zhruba 64 %, avšak nepořizují příliš elektroniku a výpočetní techniku. Tu kupují obvykle muži.

Celkem elektroniku vč. mobilních telefonů přes internet v posledním roce nakoupilo 27 % Čechů, bílou techniku pak 14 %.

Za zboží nakoupené přes internet zaplatila více než pětina Čechů (54 %) elektronicky (platební kartou, peněženkou nebo převodem). Při internetových nákupech lidé stále preferují spíše bankovní převod z prostředí internetového bankovnictví před online platbou debetní nebo kreditní kartou, uvádí ČSÚ.

Při osobním odběru zboží platilo hotově 28 % osob, resp. 71 % těch, kteří nakoupili přes internet.

Channeltrends letní speciál

Ze zahraničí za poslední rok objednal zboží nebo služby asi pětina nakupujících. Výrazně častěji navíc Češi nakupují zboží evropské provenience.

Zdroj: ČSÚ

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem