ČSÚ: V listopadu vzrostl zájem jen o PC a nákupy přes internet

12. 1. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © goodluz - Fotolia.com
Tržby v maloobchodě po očištění o sezónní vlivy klesly v listopadu reálně meziměsíčně o 0,6 % a meziročně očištěné o vliv počtu pracovních dní se snížily o 3,5 %.

Po očištění o sezónní vlivy se tržby v maloobchodě (vč. motoristického segmentu) v listopadu 2012 reálně meziměsíčně snížily o 0,6 % a meziročně očištěné o pracovní dny o 3,5 %, uvádí ve zprávě Český statistický úřad.

Na poklesu tržeb v maloobchodě se nejvíce podílel nižší prodej potřeb převážně pro domácnost (zahrnuje prodej elektrospotřebičů, nábytku, bytových doplňků, železářského zboží, stavebního materiálu) o 5,5 %.

Vyšší zájem projevili spotřebitelé jen o nákupy počítačových a komunikačních zařízení (o 6,3 %), jejichž ceny zároveň nejvýrazněji klesají. Rostl taktéž prodej zboží prodávaného přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (o 6,0 %). Cenový deflátor ke stejnému období předcházejícího roku (bez vlivu DPH) činil 100,1 %. V porovnání s říjnem 2012 se snížil o 0,8 p.b.

Mezinárodní srovnání vývoje maloobchodních tržeb v zemích EU je k dispozici na na webu Eurostatu.

 

Cyber25


Tržby v maloobchodě (CZ-NACE 47) - mezinárodní porovnání, stálé ceny - sezónně očištěno

Tržby v maloobchodě (CZ-NACE 47) - mezinárodní porovnání

Zdroj: ČSÚ, Eurostat

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen