CZC.cz je vítězem studie Český košík roku 2017, celkově rostla úroveň zabezpečení

9. 11. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © vilisov - Fotolia.com
Čtvrtý ročník studie Český košík zná své vítěze a především přinesl nový vhled do vývoje české eletrkonické komerce. E-shopy podle výsledků kladou mnohem vyšší důraz na zabezpečení, lépe informují o dodání a přestávají automaticky zaškrtávat souhlasy.

Stovka největších e-shopů se utkala v rámci již čtvrtého ročníku studie Český košík roku o to, kdo má nejpohodlnější nákupní proces. Celkovým vítězem studie, který uspěl jak v hodnocení dle metodiky, tak v uživatelských testech, je e-shop CZC.cz, na druhém místě se umístila Lekarna.cz a na třetím Kasa.cz.

Weby jsou optimalizovanější a bezpečnější než vloni

Z celkových výsledků vyplývá několik meziročních zlepšení. Podíl e-shopů disponujících optimalizovanou mobilní verzí stránek se například zvýšil na 80 %, jakkoliv by se tato zpráva dala i obrátit a mohli bychom tvrdit, že ostudná pětina e-shopů ještě mobilní optimalizaci nemá. Vyberte si podle libosti.

Velmi příznivý je nárůst e-shopů zabezpečených certifikátem HTTPS. Zdá se, že se obchodníci poučili ze současného nárůstu kybernetických útoků, neboť podíl takto ošetřených webů stoupl z 53 % v roce 2016 na současných 92 %.

Lepší informace a méně zaškrtávaných souhlasů

Dalším zlepšením, tentokrát z oblasti přehlednosti a usnadnění nákupu, jak pak zobrazování data dodání již v detailech produktu, případně v prvním kroku nákupu. Zatímco v roce 2016 takto své zákazníky informovalo 31 % největších českých e-shopů, letos jich bylo již 51 %.

Podle výsledků studie již e-shopy tolik netlačí lidi k odebírání newsletterů tím, že by za zákazníky zaškrtávaly souhlas. K této praktice se uchyluje 31 % ze stovkou největších hráčů, zatímco před rokem to bylo 84 %. V tomto ohledu lze hovořit o vlivu blížícího se nařízení GDPR, které podobné kroky zapovídá.

Na vzniku strukturované metodiky se podíleli přední specialisté na internetové nakupování – Tomáš Braverman z Heureky, Ondřej Klega z Acomware, Jan Vetyška z APEK, David Beška ze Skrz.cz, Jan Kvasnička a Jan Daněček z Twisto.cz, David Špinar a Ondřej Raška z Mitonu a další.

Společnost Twisto.cz, která studii organizuje, se tentokrát rozhodla publikovat podstatn detailnější výsledky než v uplynulých ročnících. Kompletní studii najdete na těchto stránkách, přičemž výčet informací ještě není kompletní a další budou přibývat během následujících měsíců. Shrnutí studie najdete v přiložené infografice.

Infografika: Shrnutí studie Český košík roku 2017

Cyber25 Early

Český košík roku 2017 

Zdroj: Twisto

Čtěte dále

Češi milují digitální peněženky, pro třetinu jsou nejpohodlnější způsob platby
Češi milují digitální peněženky, pro třetinu jsou nejpohodlnější způsob platby
Kybernetické hrozby rostou, škody sahají do astronomických výšin
Kybernetické hrozby rostou, škody sahají do astronomických výšin
Peter Majdak a Veronika Závodná posilují obchodní tým TP-Linku
Peter Majdak a Veronika Závodná posilují obchodní tým TP-Linku
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
AI transformace: Připravte svůj byznys na revoluci s umělou inteligencí
AI transformace: Připravte svůj byznys na revoluci s umělou inteligencí
SoftwareOne úspěšně dokončil akvizici společnosti Crayon
SoftwareOne úspěšně dokončil akvizici společnosti Crayon