Denně internet používá 76,5 % Čechů, a to zejména k práci, oddechu a e-mailové komunikaci

17. 5. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Melpomene - Fotolia.com
Nástupem informačních technologií se e-mail stal jedním z nepoužívanějších komunikačních nástrojů. Mnoho tištěných materiálů bylo převedeno pouze do elektronické podoby. (Partnerský příspěvek)

Prostřednictvím e-mailů jsou denně odeslaná obrovská kvanta soukromých a pracovních dat.  Spousta uživatelů má více než jeden e-mailový účet, a to od různých poskytovatelů. Aby nám nic neuniklo, kontrolujeme e-mail bezprostředně po jeho přijetí.

S příchodem chytrých telefonů kontrola e-mailové schránky získala nové rozměry. Dle výzkumu společnosti Adobe až 70 % respondentů kontroluje e-mail při večerním dívání se na televizi a neuvěřitelných 45 % si čte e-maily na toaletě nebo v koupelně. Čas, který stráví běžný uživatel s e-mailem, roste meziročně až o 17 %. Více než polovina odpovídajících uvedla, že očekávají odpověď na svůj e-mail již do několika minut. Na elektronickou poštu odpovídá v průběhu dovolené a o víkendech až 79 % účastníků výzkumu. Tradiční způsoby komunikace se posouvají do ústraní a jednoznačné prvenství zastává komunikace prostřednictvím elektronických médií. Do pracovních konverzací už se propašovaly i emotikony, čímž se komunikace stává stále méně formální.

Jak je to v České republice?

Češi rozhodně nezaostávají. Za posledních deset let se počet uživatelů internetu v ČR téměř zdvojnásobil. Zatímco v roce 2006 ho využívalo 44 % Čechů ve věku 16 až 74 let, tak v roce 2016 je to až 82 %, čímž se Česká republika dostává na nadprůměrnou dvanáctou příčku v evropském hodnocení (Eurostat 2016). Denně internet používá 76,5 % Čechů, a to zejména k práci, oddechu a e-mailové komunikaci.

Velkou poptávku po svých službách zaznamenávají v poslední době především poskytovatelé cloudových řešení. Dle Českého statistického úřadu využívalo v lednu 2016 některou z placených služeb cloud computingu 18 % firem. Přesvědčivě nejoblíbenější službou je právě cloudový e-mail, který využívají více než tři čtvrtiny z nich. Zároveň 40 % společností v ČR využívá placený kancelářský software (ČSÚ 2016).

Cyber25 Early

E-mailová řešení firmám usnadňují komunikaci nejen navenek, ale i napříč firmou. Řada e-mailových aplikací umožňuje využívat vedle e-mailu ještě sdílený kalendář, úkoly a některé i chat. Jednou z takových aplikací je eM Client, který umí snadno pracovat s e-mailovými účty od vícero poskytovatelů zároveň. Podporuje platformy Gmail, Exchange, iCloud, Outlook.com a další. Dokáže si poradit i s výpadkem internetového připojení a e-mail napsaný off-line okamžitě odešle po obnovení připojení.  Prozatím si český eM Client získal nejvíce uživatelů mezi Američany, ale díky své funkčnosti a přívětivé ceně se dostává do obliby i v Čechách. Nová verze 7.1 přijde s řadou vylepšení, a to zejména v oblasti zabezpečení komunikace.

 

Čtěte dále

Kybernetické hrozby rostou, škody sahají do astronomických výšin
Kybernetické hrozby rostou, škody sahají do astronomických výšin
Pavla Frindtová řídí HR ve společnosti Schneider Electric
Pavla Frindtová řídí HR ve společnosti Schneider Electric
SoftwareOne úspěšně dokončil akvizici společnosti Crayon
SoftwareOne úspěšně dokončil akvizici společnosti Crayon
Algotech znovu na nákupech, vstupuje do firmy Expinit
Algotech znovu na nákupech, vstupuje do firmy Expinit
Češi milují digitální peněženky, pro třetinu jsou nejpohodlnější způsob platby
Češi milují digitální peněženky, pro třetinu jsou nejpohodlnější způsob platby
Budoucnost SOC center stojí na AI, bez lidského ověřování se ale neobejdou
Budoucnost SOC center stojí na AI, bez lidského ověřování se ale neobejdou